Miket kell tennem a-tól z-ig hogy sikeres játék programozó legyek?
ernocy, tényleg hülyeségeket írsz, sajnálom.
"ekkora maflaságot irni h 30 év szakmai tapasztalat kell egy orvosnak ez aztán a hülyeség világrekordja"
Nem egy orvosnak, egy JÓ és TAPASZTALT orvosnak, aki egyedi projekteket vezethet, bonyolultabb műtéteket is meg tud csinálni.
De az önálló praktizálást is csak harmincasok szokták megkezdeni, mert az egyetem és a rezidenskedés is elég időigényes, a következő lépések pedig megint csak
időt/pénzt/tapasztalatot kívánnak.
"sztársebész" hozzászólás: igen és nem. Én nem fogok egy lelkesedőt letromfolni azért, ha sztársebész akar lenni. Kiskamaszon én sem állatorvos, hanem skót hegyvidéki idilli világban élő állatorvos akartam lenni, mert ezt láttam meg, emiatt tetszett meg. Ha a kortárs húsgyári állatorvosok életét láttam volna először, akkor biztos nem motivált volna annyira a téma.
És nyilván nem lettem az, de részben ennek köszönhető, hogy pl. 16 évesen kijártam egyedül vidékre és járt a kezemben több tucatnyi madárfaj, egyszer-egyszer barna rétihéja és bagoly is, ezeket az élményeket el nem cserélném semmire.
"nos egy 17 éves román fickó egy hét alatt feltörte az Amerikai fehérház,Nasa,Fbi,stb szervereit,nem vették észre"
Lehet valaki ügyes 17 évesen is, de ezek a feltörések általában túl vannak lihegve. A fontos szerverek többszörös, "rétegzett" védelem alatt állnak és egy ilyen egyszeri támadó max a külső 1-2 héjhoz tud hozzáférni, ehhez sem csak saját erőből, hanem mások munkájának erőteljesen felhasználásával.
Ez elég arra, hogy a holnapokon átírjon 1-2 hülyeséget, de hogy az elnök nevében beüsse a sok nullát az atomfegyverek indításához, közel se.
A "nem vették észre"... alig hiszem. Szerinted hányan próbálják naponta feltörni ezeket a szervereket? Vajon nincs külön állomány, akik ezeket a támadásokat figyelik? Na ugye...
De továbbra is fenntartom, hogy ez az egész csak egy "sztori"
Amúgy az ilyen sztorik valós elemei mögött általában kivételesen tehetséges matematikus-palánták állnak, akiket idejekorán megtanítottak programozni. De a kérdező a jelek szerint még egy sor kódot nem írt, úgyhogy ez nem releváns. Hiába fiatalabbak nálam, én nem ülnék le a most 16-18 éves sakk, vagy go-nagymester kissrácokkal sem, mert az én apám nem volt egyikben sem Név és főleg nem adott már a mózeskosárban vezért a kezembe, pláne nem hajtott hétévesen, hogy gyakoroljak.
Akárki esetében, akárhogy:
a belefektetett munkát nem lehet - és nem is szabad - megúszni. Nincs király út!
ernocy nevű felhasználónak küldeném:
Ez egy igazi semmi beszéd volt.
Körülbelül annyit ér a hozzászólásod, mint a kutyaszaros hólatyak.
Alapvetően sok igazság van amit írtok, de alig látok itt olyat, hogy hogyan legyek orvos a-tól z-ig. Sok kérdés van, hogy hogyan legyek orvos, de azok kicsit komolyabbak már bocs. De rengetegen kérdezik, hogy "hogyan lehetek jó programozó". Rövid válasz: a programozó egy szakma (szigorúan nem is egy hanem több). Tehát ha a kérdezőnek van legalább halovány elképzelése arról amit kérdez akkor sem így kell kérdezni. Ez a mai divat,hogy bárki vehet számítógépet, tehet rá windowst/linuxot bármit, majd letölthet egy tetszőleges programnyelvhez fejlesztő környezetet (vagy legalább egy fordító programot) és elkezdhet programozni. De pl. egy műtőasztalt, meg gyógyszereket nem vehet így, tehát nem fog eszébe jutni otthon műteni a férjét/feleségét/anyósát/kutyáját/macskáját stb...
Hosszú válasz: Rengeteg tanulással, és ha nincs hozzá érzéked akkor soha nem leszel az. Miért írom ezt? Mert érzék kell hozzá, teljesen más gondolkodás módot igényel mint pl. egy orvos, vagy egy tanár esetén. Ha nem tudod átállítani a gondolkodásodat soha nem leszel jó/sikeres programozó. Ennek egyik eszköze a matek tanulása (legközelebb a matekhoz áll a programozás) emelt színten *5-ös alatt meg se állj. Utána van egy könyvtárnyi irodalom amit el kell olvasni (kb. az 1920-as évektől napjainkig ami megjelent a témában, ebben tud segíteni egy egyetem ahol a lényeget megtanulod, de a szakirodalom ismerete akkor is kellenek, pl. alogoritmusok, módszerek, elvek).
Utána a mai játékprogramozáshoz (amerre a trendek mennek) 3D realisztikus modellek, ehhez már fog kelleni nem kevés fizika (anyagszerkezettantól a fénytanon át a mechanikáig), sőt egy kis biológia, anatómia stb. Ezért van az, hogy sose egy ember ír egy játékprogramot (az a kor már elmúlt, de a Tetris első változatát is annak idején legalább 2-en írták). Ehhez még meg kell tanulni csapatban dolgozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!