Mi az értelme ezeknek a tantárgyakna?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Mérnök alatt most értsük a gépészt, villanyost stb."
Én a mérnök informatikust értettem alatta. Ugyanis van a programozó, és van a mérnök infós programozásra szakosodva.
Minőségi különbség van a kettő között. (Elméletben.) Sajnos sokan keverik a két dolgot.
"De ez nem programozó-mérnök ellentét, ez az absztrakt gondolkodás és az elméleti alapok hiánya."
Ugyanazt írtad le kétszer, csak más szavakkal. :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A legtöbb programozónak soha nem lesz arra szüksége, hogy ezeket az ismereteket közvetlenül használja, mert a legtöbb feladathoz elég egy igen sekély absztrakciós szintet használni, egy ügyviteli szoftver fejlesztése jó példa erre. Egy titkosított kapcsolat felépítéséhez elég beírni, hogy include('Crypt/RSA.php') és már ott is van a kezünkben egy ütőképes eszköz, anélkül hogy bármit is értenénk a titkosítási módszerek mögötti számelmélet, mezőelmélet és lineáris algebra tételeiről. Ezekre akkor van szükség, ha a meglévő módszerek nem elégségesek és mondjuk új algoritmust kell kidolgozni vagy egy új adatszerekezetet, amin egy meglévő algoritmus hatékonyabban működik.
A matematika tanulásnak az a legnagyobb haszna, hogy fejleszti az absztrakciós képességet, ami egy programfejlesztő legfontosabb mentális képessége.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Én a mérnök informatikust értettem alatta. Ugyanis van a programozó, és van a mérnök infós programozásra szakosodva.
Minőségi különbség van a kettő között. (Elméletben.) Sajnos sokan keverik a két dolgot."
A programozó egy foglalkozás, a mérnökinfó meg egy szak. Hogy jön össze a kettő egy összehasonlításba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem ez a video itt mindennél jobban megvilágítja a lényeget: http://www.youtube.com/watch?v=4vc81m-wEs8
A megfelelő részt, ami ide vonatkozik, úgyis felismered. Mellette meg még tanulsz egy s mást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"A programozó egy foglalkozás, a mérnökinfó meg egy szak"
"mérnökinfó" = mérnök informatikus. Az is egy foglalkozás. (Emellett ahol tanítják, ott a szaknak is ez a neve.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én is azt hittem minek,de igenis kell a magas szintű matematika,sőt ELENGEDHETETLEN.
Főleg egy mérnöknél és egy fejlesztőnél.
MATEK ad mindent a gondolkodást a problémamegoldóképességet,elemzőképességet,részfeladatokra osztást,ez mind matek.
Más kérdés,hogy túl gyorsan tanítják na annak nincsen értelme lassan kellene és érthetően,mert máskép nem megy.
Nem a programnyelv a lényeg,hanem a gondolkodás.
Most egy vulgáris hasonlat jön,olyan mint a p_na nyalás,tök mindegyh,hogy szőke,barna,sárga,vörös,elvált,szingli,kövér,sovány,csinos,hosszúhajú,a p_na az p_na tehát ha megtanulod a technikáját akkor elvileg bármelyik nőt ki tudod elégíteni akit nem is ismersz még azt is.
Na a fejlesztés ugyanez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!