Mi az értelme ezeknek a tantárgyakna?
+ A matematikai tudásod gyarapításával a logikádat is fejlesztik, ami viszont szükséges a programozáshoz.
+ A lineáris algebra pölö előjön 3D grafikánál.
"Nagyon sokan otthon tanulnak meg programozni és el is tudnak helyezkedni a referenciáikkal, de ezeket nem sajátítják el otthon."
És pontosan ezek az emberek lesznek az űbernagy taknyolók. A programozás nem kőművesség, aki úgy akarja csinálni, az fost fog írni.
Ez olyan, mint az autószerelő és a gépészmérnök. Lesznek dolgok, amit az autószerelő két perc alatt megcsinál, a gépész meg vakarja a fejét, de lesz olyan feladat, amit az autószerelő kb. fejben kitalál, valahogy összecsavaroz, meghegeszt, bekeni kis kosszal, hogy ne látszódjon, aztán jó lesz egy darabig. A mérnök meg meg tudja tervezni, és úgy csinálja meg, hogy 20 év múlva is működik, optimalizálva van, el lehet adni(!).
Szóval el kell döntened, hogy programozó akarsz lenni, vagy mérnök infós. :)
(Amúgy megértelek, mert én is szívok vele. :))
Lényegtelen, hogy milyen programnyelvről beszélünk, ugyanis az alkalmazás logikájának, működésének megtervezésénél van szerepe ezeknek, ráadásul ez adja a lényegét. Egy felsőbb matematikáról semmit nem tudó fejlesztő is össze tudhat hegeszteni működő megoldásokat, de bonyolultabb problémák esetén biztos, hogy nem lesz optimális. Én sem rajongtam az említett tárgyakért (mint mérnök informatikus hallgató), gyakorlatban pedig már többször jól jöttek az ismeretek (főleg gráfelmélet terén).
Egyébként meg nem tudom, hogy Pannon egyetemen hogy mennek a dolgok, de ELTE-n elsődlegesen a matematikára mennek rá programtervező informatikusoknál, és nem a gyakorlatra, lehet rosszul választottál.
Előfordulhat, hogy pl. elektronikai fejlesztésekhez keresnek mérnök infóst (digitális szkóp, autódiagnosztika, stb.), és ha azt sem tudod legalább felismerés szintjén, hogy egy periodikus jelet milyen módon lehet felírni, akkor az nagyon gáz lesz. :)
De pl. a líneáris algebra erősen előjön a számítógépes grafikánál. Valszám, mat-stat ugyancsak bárhol kellhet. (Akár egy sima adatbázis lekérdezésnél is.) Egy programozónak megmondják, hogyan kell megcsinálni, egy mérnöknek viszont illik tudni.
"Egy programozónak megmondják, hogyan kell megcsinálni, egy mérnöknek viszont illik tudni."
Igen, csakhogy a mérnök a legritkább esetben ír nagyobb programokat. Mérnök alatt most értsük a gépészt, villanyost stb. A programozó több matekot tanul, cserébe erősebb is lesz az absztrakciós készsége (és ez elsősorban a matek célja).
Másodsorban pedig érteni fogja a matekos nyelvezetet, így ha elérak valaki egy problémát azt megérti, és meg tudja fogalmazni formálisan.
Komolyan hagyjuk abba ezt a mérnöközés dolgot. Attól leszel mérnök, ha egy mérnöki tudományban dolgozol. A programozás nagyon határterület. Most attól, hogy a néhány egyetemi szakot, ami a programozók szignifikáns részét adja, mérnöknek hívják még nem leszel mérnök, ahogy a programtervező szaktól sem leszel programtervező.
Aki nem végez egyetemet az a legritkább esetben lesz jó programozó (fordítva sajnos nincs garancia, rengeteg egyetemet végzett kókler van). De ez nem programozó-mérnök ellentét, ez az absztrakt gondolkodás és az elméleti alapok hiánya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!