Programozást szeretnék tanulni, ugyanis elhatároztam, hogy játékot szeretnék készíteni. Ehhez melyik programozási nyelvtudás szükséges?
Melyik programozási nyelvet kezdjem el tanulni? Ismerek pár fajtát, de teljesen nullán vagyok és tudnátok olyan könyvet vagy oldalt ami teljesen a nulláról megtanít programozni egy nyelvet amit ajánlanátok nekem kezdőnek.
Egy programozási nyelvet sem ismerek.
Így nekem mennyi idő lesz elsajátítani az elsőt?
Ha egyet tudok arra alapozhatom a többi megtanulását, mármint könnyebb lesz?
Játékfejlesztésre számos nyelv használható. "Komoly" (értsd: amit sok tízezerért adnak boltokban) játékokat rendszerint C++-ban fejlesztenek, böngészőben futtatottakat rendszerint Flashben (ActionScript 3), vagy JavaScriptben, de kis túlzással szinte bármelyiken lehet játékot fejleszteni, csak a játék fajtája nem mindegy:)
Legtöbbször Pascalt és Pythont szokták ajánlani kezdőknek, mivel ez megtanítja a programozási szemléletet - és ez az, ami valójában számít, nem egy konkrét nyelv szintaktikája. Ha ez megvan, akkor egy második, harmadik, sokadik nyelv elsajátítása már egyszerűbb lesz.
A java hüleség játékra.
Tanuld meg a c# nyelvet egy könyvből utánna pedig egy másik könyvből az unity játék motort.
gyakorlás,gyakorlás,gyakorlás.
Neked jelenleg a Game Maker-t javaslom.
Egyrészről játékfejlesztésre kitűnően alkalmazható szoftver.
Másrészről programozás oktatásra is kitűnően használható.
Event-driven elven műkődő GML nevű programozási nyelvvel lehet a Game Maker-t szkriptelni, és ennek szerkesztésére a hagyományos kódszerkesztő mellett grafikus ábra alapján is lehet kódot generáltatni. Nagyon sokat segít a tanulásban.
"Ami azt illeti, a C# egy meglehetősen lassú nyelv"
Egy nyelv nehezen lehet lassú, legfeljebb a program, amit készítenek vele.
De még ez sem igaz a C#-ra. Ha nem csak mantráznád a hülyeséget, és esetleg keresnél néhány C# vs C++ performance tesztet, akkor látnád, hogy a C++-ban írt programok átlagban kb. 10-15%-al gyorsabbak, mint a C#, de bizonyos algoritmusok esetén a C# pl. jóval jobban teljesít, mint a C++.
Szóval nem a sebesség az oka, hogy a játékokat C++-ban írják. Bár nem vagyok játékfejlesztő, de gyanítom, hogy teljesen 0-ról C#-ban jóval gyorsabban meg lehet írni egy játékot, mint C++-ban, így pl. a kisebb fejlesztési idő a C# javára dől el. Ezt a plusz időt aztán felhasználhatják optimalizálásra, és ugyanannyi idő alatt máris ott tartanak, hogy ugyanolyan gyors játékot írtak, mint C++-ban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!