Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Programozást szeretnék tanulni...

Programozást szeretnék tanulni, ugyanis elhatároztam, hogy játékot szeretnék készíteni. Ehhez melyik programozási nyelvtudás szükséges?

Figyelt kérdés

Melyik programozási nyelvet kezdjem el tanulni? Ismerek pár fajtát, de teljesen nullán vagyok és tudnátok olyan könyvet vagy oldalt ami teljesen a nulláról megtanít programozni egy nyelvet amit ajánlanátok nekem kezdőnek.

Egy programozási nyelvet sem ismerek.

Így nekem mennyi idő lesz elsajátítani az elsőt?

Ha egyet tudok arra alapozhatom a többi megtanulását, mármint könnyebb lesz?



2013. aug. 6. 19:59
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Játékfejlesztésre számos nyelv használható. "Komoly" (értsd: amit sok tízezerért adnak boltokban) játékokat rendszerint C++-ban fejlesztenek, böngészőben futtatottakat rendszerint Flashben (ActionScript 3), vagy JavaScriptben, de kis túlzással szinte bármelyiken lehet játékot fejleszteni, csak a játék fajtája nem mindegy:)

Legtöbbször Pascalt és Pythont szokták ajánlani kezdőknek, mivel ez megtanítja a programozási szemléletet - és ez az, ami valójában számít, nem egy konkrét nyelv szintaktikája. Ha ez megvan, akkor egy második, harmadik, sokadik nyelv elsajátítása már egyszerűbb lesz.

2013. aug. 6. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Ne a nyelvekre koncentrálj, hanem magára a személetmódra. A nyelv csak eszköz.
2013. aug. 6. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Van pascal és turbopascal a kettő ugyanaz csak pascalnak rövidítik? Vagy a turbo egy teljesen más változat? Ha a kettő nem ugyanaz akkor melyiket ajánlanátok?
2013. aug. 6. 22:09
 4/11 anonim ***** válasza:
C# vagy Java.
2013. aug. 6. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

A java hüleség játékra.

Tanuld meg a c# nyelvet egy könyvből utánna pedig egy másik könyvből az unity játék motort.


gyakorlás,gyakorlás,gyakorlás.

2013. aug. 6. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Ami azt illeti, a C# egy meglehetősen lassú nyelv, a játékoknak meg fontos a gyorsaság. Bár a C# és az XNA kombóval hamar lehet valamit alkotni, nem épp a legoptimálisabb. Viszont a C++ natív nyelv, nem is véletlenül ebben írják a játékokat. Nagyon gyors, de cserébe nehezebb benne játékot készíteni.
2013. aug. 7. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
#6: nem tudom egy nyelv hogy lehet lassú, de mindegy, itt mellőzve az ideológiai vitát azt megjegyezném, hogy a C++ ilyetén használata egyáltalán nem abból adódik, mert az alkalmasabb ilyesmire, hanem abból, hogy van egy brutális kódbázis amit senki nem fog portolni más nyelvre ha nem muszáj.
2013. aug. 7. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 qaxqaxqax ***** válasza:

3D C++

2D Java


ezeket ajánlom

2013. aug. 7. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Neked jelenleg a Game Maker-t javaslom.


Egyrészről játékfejlesztésre kitűnően alkalmazható szoftver.

Másrészről programozás oktatásra is kitűnően használható.


Event-driven elven műkődő GML nevű programozási nyelvvel lehet a Game Maker-t szkriptelni, és ennek szerkesztésére a hagyományos kódszerkesztő mellett grafikus ábra alapján is lehet kódot generáltatni. Nagyon sokat segít a tanulásban.

2013. aug. 7. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Ami azt illeti, a C# egy meglehetősen lassú nyelv"

Egy nyelv nehezen lehet lassú, legfeljebb a program, amit készítenek vele.

De még ez sem igaz a C#-ra. Ha nem csak mantráznád a hülyeséget, és esetleg keresnél néhány C# vs C++ performance tesztet, akkor látnád, hogy a C++-ban írt programok átlagban kb. 10-15%-al gyorsabbak, mint a C#, de bizonyos algoritmusok esetén a C# pl. jóval jobban teljesít, mint a C++.


Szóval nem a sebesség az oka, hogy a játékokat C++-ban írják. Bár nem vagyok játékfejlesztő, de gyanítom, hogy teljesen 0-ról C#-ban jóval gyorsabban meg lehet írni egy játékot, mint C++-ban, így pl. a kisebb fejlesztési idő a C# javára dől el. Ezt a plusz időt aztán felhasználhatják optimalizálásra, és ugyanannyi idő alatt máris ott tartanak, hogy ugyanolyan gyors játékot írtak, mint C++-ban.

2013. okt. 2. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!