C/C++: Tömb elhelyezkedése a memóriaterületen, nem értem?
Figyelt kérdés
Win32, int típus 4 bájt hosszúságú.
int a[5];
És a tömb elhelyezkedése a memóriában:
a[4] - 16
a[3] - 9
a[2] - 4
a[1] - 1
a[0] - 0
Namost az világos hogy nem biztos hogy a memóriacímek nem feltétlenül 0-tól kezdődnek, de az már nem hogy a köztük lévő távolság miért nem sizeof(int) azaz 4? Többdimenziós tömbök esetén mi a helyzet?
Üdv
2013. jún. 27. 22:20
1/3 anonim válasza:
"a[4] - 16
a[3] - 9
a[2] - 4
a[1] - 1
a[0] - 0"
Ezt honnan szedted? Ez marhaság. Tömb elemei egész biztosan közvetlenül egymás mellett vannak a memóriában, a memóriacímek meg kicsit sem így néznek ki.
2/3 A kérdező kommentje:
Valszeg csúnyán elírták a könyvben, de azóta már csináltam egy tesztet és azóta értem. Köszönöm a válaszod, üdv.
2013. jún. 27. 23:55
3/3 A kérdező kommentje:
Ja most jobban megnéztem, valójában ezek a benne tárolt értékek csak véletlenül elsiklottam az "érték" szó fölött, és elég félreérthető hogy úgy van leírva hogy "elhelyezkedése a memóriában". Üdv
2013. jún. 28. 09:56
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!