Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szerintetek a unity3d jobb...

Szerintetek a unity3d jobb mint az xna framework?

Figyelt kérdés

eddig xna-val programoztam játékokat de nekem van egy kis hibája. hogy a normális egér meg a játékbeli egér nem ugyanazon a helyen van és így kicsúszik mindig az ablakból a normális egér előbb mint kellene és sokszor zavaró, nem csak játék közben hanem programozásban is.

valaki esetleg ha tud rá megoldást(nem az egér scriptemmel van a gond, mert kipróbáltam úgy is hogy aktiváltam a windows-os egeret és ha az egeret odaviszem a gombra akkor nem történik semmi de ha pl leviszem a játék eggyik sarkába akkor érzékeli hogy megnyomtam a gombot. ). valaki tudna segíteni, vagy jobb a unity3d?


2013. máj. 26. 07:29
 1/9 anonim ***** válasza:

Nem jól számolod az egér koordinátákat. Elsőnek azt csináld meg, hogy számold ki a bal felső sarokhoz a 0,0 koordinátát, és ahhoz relatív figyeld az elmozdulást - vagy rakd a képernyő közepére az egeret, és nézd, milyen irányba hány pixelt mozdul el.


Az XNA és a Unity két külön dolog. Az xna egy framework, ami megadja az elemeket és a kapcsolatot a géphez, míg a Unity leginkább egy grafikus motorként dolgozik.


Magam részéről XNA párti vagyok inkább, szerintem sokszor célszerűbb saját igényekhez szabni a lehetőségeket :) De ízlések és pofonok, ügye.

2013. máj. 27. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Sir Butcher (és a kérdező is): Én is eddigi pályafutásom alatt csak C#-XNA-val dolgoztam 2D-s környezetben, amire kiváló dolog, mert mindent saját magam építhetek fel, és pont olyan dolgokat rak a fenekem alá, amit talán nem tudnék magamtól megoldani másik nyelvben, pl. a kirajzolás könnyű, van hozzá egy remek 2D-s kamera scriptem amit találtam, akkor a hangok betöltése, az idő frissítése, meg hasonlók. Rectangle, pixeles ütközés, forgatás...DE nem tudom olvastátok-e, hogy a Windows beszűntette a továbbfejlesztését? :( Persze lehet átportolni pl a MonoDevelop-al Windows8-ra a METRO-s felületre, de nekem ez akkor is fáj, mert így hogy tervezzek vele bármilyen jövőt? Aki valamivel meg tud nyugtatni az XNA-val kapcs az jó lenne, mert ez a nyelv járódott be nálam eddig legkönnyebben. Tanácsolták fórumokon többen is az Unity-t ha már ragaszkodom a C#-hoz, de pont ez az, hogy ott vna egy kész engine, és én ott is inkább programozva szeretnék dolgokat megcsinálni. Na jó kivéve talán a kamerát. Nekem mit ajánlanátok? Jobban 2D-re gyúrok, és az ilyen Game Maker-hez hasonló dolgokat nem komálom, mivel eléggé sablonos szagú. Szerintetek megéri még XNA-val foglalkozni a jövőre nézve? (Ha tényleg a 2D végett foglalkoztat főleg a platform játékok)
2013. máj. 27. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Szerintem, ha rám hallgatsz, térj át SlimDX-re. XNA egyelőre eléggé halott frameworknek tűnik, mert a híresztelések alapján a microsoft nem akarja a továbbiakban fejleszteni.


SlimDX ugyanúgy használható (sőt, személy szerint jobbnak is találom) mint az XNA - directX-re épülő managed könyvtár. Nyelvezete szinte egy az egyben XNA, alig-alig vannak eltérések. Előnye, hogy amennyiben 3D akarsz váltani (vagy 2D-ben is) használhatod vele már akár a DX10-DX11 képességeket.


Sőt, mivel azért vannak különbségek (pl a game logic részt magadnak kell egy while ciklussal megírni) ezért amennyiben több platformra akarsz írni, könnyedén átírhatod a kódodat openGL-re is. Vagy könnyen át tudsz szokni arra :)


Magam is XNA-val kezdtem, ami egy csodás kis framework szerintem (és imádtam is) - csak aztán hiányoztak már a DX10-es képességek, úgyhogy áttértem SlimDX-re :)


Ja, és SlimDX-ből van 64 bites könyvtár is :)


De amúgy igazából, ahogy szoktam mondani: az eszköz, a nyelv és a könyvtár maga lényegtelen. Mai modernebb, komplexebb játékokhoz DX10 vagy magasabb openGL nem árt, mivel remek eszközöket ad az ember kezébe (a tessalation csodákra képes, ha jól használod) - de amennyiben a célodhoz az XNA DX9 nyelvezet elég, akkor használd azt. A legtöbb grafikus lib-re igaz, hogyha egyben tudsz dolgozni, akkor tudsz dolgozni a többiben is, lévén nagyon hasonlóak.

2013. máj. 27. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ja, és amúgy mi a bajod a kamerával? :D A kamera a legjobb része az egész programozásnak, szerintem :D
2013. máj. 27. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
feltelepítettem a slimdx-et de utána nem jövök rá hogy kell beüzemelni mert az xna is csak úgy megjelent az express-ben, de ez nem. szerintetek mit kéne még csinálni?
2013. máj. 28. 06:43
 6/9 anonim ***** válasza:

Beérek melóhelyre, adok szívesen hozzá egy felhasználható keretet, amivel el tudod kezdeni a programozást.


Két óra kb :)

2013. máj. 28. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Na, tehát:


http://

pastebin

.com/

N6bxxa1i


Ez a Program class - ezzel tudod elindítani az alkalmazásodat. Egyszerűen hozz létre egy Empty Projectet, majd Add->New Class


És másold bele a fenti linken a szöveget. Ha megvagy, hiányolni fog pár DLL-t valószinűleg.


Az alap működéshez a következő Reference-ekre lesz szükség:


+ SlimDX (ezt megtalálod a telepített SlimDX könyvtárban - ajánlom, hogy állísd be Copy Local-ra a Reference->jobb klikk -> Properties-> Copy Local legyen true - ekkor bemásolja a DLL-t a könyvtárba, későbbi hibákat elkerülendő :)


+ System

+ System.Drawing

+ System.Windows.Forms


ezeket berakod, akkor alapból már elindulna, amennyiben van alkalmazásod - de egyelőre még nincsen :)


http://

pastebin

.com/

QJXaXUx4


Ez pedig maga az ablak, amiben dolgozni akarsz. Lehetséges, hogy esetleg egy-két kapcsos zárójelet kifelejtettem :)


A fő XNA logika itt is ugyanaz. Megvan az Inicializálás, illetve a LoadContent, és a Draw.


Az update hiányzik, de nekem arra nem volt igazán szükségem egyelőre, a draw-on belül is ki lehet szépen egyensúlyozni a frissítéseket - természetesen egy StopWatch segítségével le lehet másolni az XNA "Update mindenek felett" logikáját.


Illetve, annyiban speckósítottam, hogyha az ablak elveszti a fókuszt, leáll a kirajzolás - így nagyon könnyen tudsz debugolni, mert egyrészt visszakapod a kurzort, másrész "pause"-olja számodra a kirajzolást, amíg a VS-ben beraksz egy breakpointot :)



A linkekben van pár enter a pastebin linkben, azokat töröld ki, különben nem fognak működni, de gyak.hu máshogy nem engedte -.- Valamiért rövidített linknek vette őket, holott nem azok :)

2013. máj. 28. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Na ismét 2. hozzászóló vok, én is beüzemeltem ezt a SlimDX-et, bár egy kis hiba volt a kódban, ugyanis a Program class névteréből hiányzott az "using MyGame;" így nem érzékelte a DxMain-t :) De ezt csak úgy mellékesen írtam. Érdekesnek tűnik és tényleg nagyon hasonlít az XNA-hoz így ezzel a felépítéssel most, bár nem találom benne a megszokott dolgokat, mint a Texture2D, a KeyboardState, Rectangle...és érdekes módon egy rendes épkézláb tutorialt nem találni róla, vagyis amit találtam az mind arról szól, hogy hogyan rajzoltassunk ki kóddal egy háromszöget pl. amiben keverednek a színek. Pedig pont hogy nem erre van szükségem, hanem a már kész képet beolvasni mint textúra atlasz :D Ha ebben tényleg van még élet akkor inkább ebben programoznék ezentúl, de egyenlőre nem tudom beüzemelni a megszokott kódolást.
2013. máj. 29. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Vagyis hülyeséget írtam, Rectangle benne van.
2013. máj. 29. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!