Erre, hogyan jöjjek rá?
Egy amőba játék ahol a felhasználó beadhatja a pálya szélességét és magasságát az alapértelmezett érték: 500x500.
Alapértelmezettként a rácsok közti távolság vízszintesen és függőlegesen is 100 pixel.
És azt akarom,hogy a felhasználó a rácsok közti távolságot is átméretezhesse.
De a program csak olyan értéket engedjen meg adni neki,hogy egyenletesen kijöjjenek a térközök az ablakban.
Szóval véletlenül ne lehessen olyan,hogy az alsó csík ahová lehet kört meg x et tenni ott csak 20 vagy 50 pixel hely maradt mert annyi fért ki.
Nem tudom,hogy értitek e mit akarok de rossz a fogalamazó képességem.










miért adná meg a pálya méreteit a felhasználó pixelben?
3 dolgot kell elkérned:
-Mező szélessége
-Sorok száma
-Oszlopok száma
ha ez egy konkrét feladat, ami azt kéri, hogy pixelben adhasd meg a méretet, akkor
1. ez egy hülye feladat
2. felejtsd el a te verziódat és csináld meg a feladatot





Egyszerű :)
Ha a cellák méretét szeretnéd megadni akkor (legyen 50) tudnod kell hogy milyen vastag a cellák közötti szegély. 2 eset lehet, ha van körül szegély, és ha nincs.
1. esetben:
szélesség=3*cella szélesség+4*szegély vastagság
magasság=3*cella magasság+4*szegély vastagság
2. esetben:
szélesség=3*cella szélesség+2*szegély vastagság
magasság=3*cella magasság+2*szegély vastagság
Ha mégse erre gondoltál akkor írd le, hogy pontosan mire :)





Igen, vettük észre, hogy rossz a "fogalamzó" képességed..
De megpróbálom kikövetkeztetni:
A felhasználó teljes mértékben testre szabhatja a pályát, tehát szélesség, magasság, és rács-távolság.
Ugye az teljesen nyilvánvaló, hogy a rács-távolság a sorok illetve az oszlopok számát befolyásolja, tehát végső soron a felhasználóra bízod azt, hogy hány sor és oszlop legyen a játéktérben.
Ergo sokkal célszerűbb a rácsszélesség helyett a sorok és oszlopok számát bekérni; Kicsit felhasználóbarátabb megoldás, mint a usert olyanokra kényszeríteni, hogy osztogasson meg számolgasson.
És így aztán a kirajzolás is sokkal egyszerűbb lesz, hiszen a felhasználó által megadott sor ill. oszlopszámmal elosztod a magasságot ill. szélességet, és meg is van a rácstávolság.
Nyilván nem lesz mindig egész szám, de kerekítesz, amikor a vonalakat húzod, minden páros számú vonalnál felfelé, minden páratlannál meg lefelé.(ennél persze lehetne szofisztikáltabban is megoldani, de nincs kedvem annyit gépelni, hogy elmagyarázzam) Nincs az az ember, aki egy 1014x768-as felbontásban észrevenne nem egészen egy teljes pixelnyi eltolódást :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!