Lehetek programozó úgy, hogy semmit sem tudok a számítógépről? Ha igen, akkor, pedig, hogy kezdjek hozzá?
Senki sem születik úgy, hogy álmából felriasztva is ismeri a design patterneket, metodológiákat, stb. Tanulás (és elkötelezettség) kérdése, mint bármely hivatás. A "hogyan kezdjek hozzá" már komplexebb témakör, én anno Pascallal kezdtem, de ugye változik a világ... Keress rá erre: "Werner Zsolt - Java Gyorstalpaló" (pl. az ebookz.hu -n megtalálod). Ez egy igen kiváló könyv, gyakorlatilag az abszolút nulláról magyarázza el a dolgokat, igen szépen. Profi ugyan nem leszel tőle, de a kiinduláshoz szükséges alapokat megadja.
Ha az megvan, akkor szerezd be ezt: "Clean Code: A handbook of agile software craftsmanship"
Ha ezzel megvagy, már látni fogod, merre kéne (és merre nem szabad) menni.
Ha további kérdésed akadna, keress fel bátran, szívesen segítek.
Ha jó programozó akarsz lenni, akkor én a következőt javasolnám:
Kezd el tanulmányozni először is az informatika alapjait; számítógép fogalma, Neumann-architektúra, hardverek, különös tekintettel a memóriára és a processzorra, számrendszerek, számábrázolási módok, aritmetikai és logikai műveletek, kódolások.
Bár nem nagyon olvastam bele, de ez jónak tűnik erre a témakörre:
Utána jöhet valami egyszerű, könnyű, nem objektum-orientált nyelven az alapvető algoritmusok(rendezések, keresések, kiválasztások, stb.) és adatszerkezetek(tömb, lista, stb.) leprogramozása. Igazából teljesen mindegy, hogy mi ez a nyelv, sokan a Python-t ajánlgatják, de soha még egy értelmes indokot nem hallottam mellette. Lehet még Pascal, vagy C, igazából mindegy, én személy szerint a C-vel kezdeném, igaz, hogy jóval "nehezebb", mint a Python, de többet profitálsz belőle, ha azt megtanulod.
Ha ez megvan, akkor nyergelj át egy kicsit assembly-re, hogy képbe kerülj azzal, hogy hardver-szinten hogyan zajlanak a dolgok; Nem kell nagyon belemélyedni, hogy vinyót/hálókártyát/akármit programozol benne, de legalább addig juss el, hogy aritmetikai műveletek(szorzás, osztás, összeadás, stb.) leprogramozása tetszőleges nagyságú számokra, input/output, megszakítások kezelése, meg mondjuk 1-2 egyszerűbb rendező algoritmus.
Utána jöhetnek az objektum-orientált nyelvek, itt megint csak a nehezebb utat javasolnám, és a C++-t ajánlom.
Utána jöhetnek a modern, produktív objektum-orientált nyelvek, mint a JAVA, vagy C#. Ezzel párhuzamosan jöhetnek az egyéb járulékos technológiák/nyelvek/elméletek, mint az SQL, XML, webservice-ek, különböző library-k, hálózati protokollok, adatbázis-ismeretek, design és- architekturális patternek.. :) Tanulni való mindig van, és lesz is :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!