Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Netes játék összekapcsolási...

Netes játék összekapcsolási probléma?

Figyelt kérdés

Hello.

Az a kérdésem akadt, hogy pl egy amőba játékot szeretnék írni, amivel neten keresztül lehet egymással játszani. Ezt hogy kell megvalósítani? Esetleg TCP szerver-kliens módon?



2013. márc. 22. 14:00
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

Te jó isten, nehogy már a sok baromra hallgass, interneten át UDP, hagyjuk már :D

Az UDP-nek pont az a lényege, hogy nem garantált az üzenetek célba érkezése, ahogy az sem, hogy abban a sorrendben érkeznek, ahogy el lettek küldve. Ergo te magad le kellene kódoljad ugyanazt, ami a TCP-nél már kész van :

visszajelzést az üzenetekről, ha nem sikerül a küldés, a csomagok újraküldését, sorrendbe rendezését, stbstb. Ez még egy profinak se pár napos meló, ráadásul teljesen felesleges, hiszen a TCP ezt mind tudja.

Egyszóval: TCP.


Ha Windows alatt mókolsz, akkor néz utána a Winsocket-eknek.

2013. márc. 23. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:
Valahogy nekem is ez jött ki belőle. És köszi a tippet. Már valamennyire van egy szerverem és egy kliensem ami kommunikál egymással.
2013. márc. 23. 18:59
 13/21 A kérdező kommentje:
Valami más, egyszerűbb módja nincs?
2013. márc. 24. 10:59
 14/21 anonim ***** válasza:

"Valami más, egyszerűbb módja nincs?"

Mire?

2013. márc. 24. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Egyszerűbb megoldás a játék összekapcsolására. Mert azt tudom, hogy így meg lehet oldani, de valami egyszerűbb módja?
2013. márc. 24. 11:53
 16/21 A kérdező kommentje:

Most jelenleg a TCP megoldásnál maradok.

Most akkor a szerver és a kliens részt is be kell építenem a játékba?

2013. márc. 26. 16:27
 17/21 anonim ***** válasza:
A te játékod, ezt neked kell eldönteni.
2013. márc. 26. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:
Csak azért kérdem, mert kicsit új a netes összeköttetés a programjaimnál. Tehát nem akarok én még külön szeró részt is készíteni. Inkább beleépítem. Hogy szokás az ilyet?
2013. márc. 26. 21:29
 19/21 anonim ***** válasza:
A TCP/IP-s játékoknál többnyire választani lehet hogy szervert indítasz vagy kliensként csatlakozol (ekkor beírod a szerver IP-jét).
2013. márc. 26. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

A játékban két dolgot kell megoldani:

1. Tudjon TCP szerverként üzemelni

2. Tudjon TCP kliensként üzemelni


Ha ezek megvannak, akkor ki kell rakni vmi gombot a felületre, vagy vmi, hogy : Start Server


Ezt mondjuk A játékos megnyomja, akkor az A játékos fog szerver-módban üzemelni.


Emellett kell egy olyan gomb, hogy pl. Connect to another player, aminek megadhatsz egy IP címet.


Ezt a B játékos fogja megadni, és A játékos IP címét fogja beírni, ekkor ő fog kliensként üzemelni.


Innentől kezdve már csak azt kell megoldanod, hogy üzeneteket küldözgetsz ide-oda, amikor valaki lép valamit.


Erre a legegyszerűbb, ha sima ASCII string-eket szerializálsz:

pl. valamelyik játékos rak egy jelet XY koordinátára(mondjuk 25,13), akkor csinálsz egy string-et, hogy "25,13", és ezt átküldöd a másik oldalra.(+ Az üzenet első byte-ja legyen a string hossza, így tudod, hogy mennyit kell olvasnod a socket-ből)

2013. márc. 27. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!