Netes játék összekapcsolási probléma?
Hello.
Az a kérdésem akadt, hogy pl egy amőba játékot szeretnék írni, amivel neten keresztül lehet egymással játszani. Ezt hogy kell megvalósítani? Esetleg TCP szerver-kliens módon?
Tehát akkor a TCP szerver-kliens megoldás.
Esetleg más megvalósítási mód?
Lehet TCP, UDP akármi.
Most a te esetedben egy TCP socket jó megoldás lehet.
(De akár lehet RMI vagy RPC szerű megvalósítás, vagy HTTP alapú is akár, küldözgethetsz json-t vagy xml-t, akármit.)
Két kérdés van:
1. Milyen nyelven/technológiával dolgozol?
Ugye pl. C#-ban rengeteg kész megoldás van, és nem kell szarakodni közvetlenül a TCP-vel, hanem pl. http-re épülve ott a WCF.
2. Közvetlen kapcsolatot akarsz a két játékos között, vagy központi szervert?
Ha közvetlenül kapcsolódnak egymáshoz, akkor maga protokoll egyszerűbb lesz jóval, viszont tudni kell egymás IP címét(és ha valaki pl. otthon egy router mögött ül, akkor máris nem olyan egyszerű a történet), nem egyértelmű, h. ki a szerver, ki a kliens. Szerver-megoldással kicsit bonyolultabb a protokoll, illetve annak a szerver-oldali kezelése, viszont a kliens látja a többi online játékost, több játékos tud párhuzamosan játszani egymással, és nincs gond az IP címekkel.
Socketek vannak a C-ben is, az UDP talán eygszerűbb is, mint a TCP, de cserébe nem 100%-osan megbízható, ami ugye a te esetedben gond lehet, ha neten át akarsz játszani, LAN-on nem szokott gond lenni.
Neten van leírás mind UDP mind TCP-hez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!