Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Netes játék összekapcsolási...

Netes játék összekapcsolási probléma?

Figyelt kérdés

Hello.

Az a kérdésem akadt, hogy pl egy amőba játékot szeretnék írni, amivel neten keresztül lehet egymással játszani. Ezt hogy kell megvalósítani? Esetleg TCP szerver-kliens módon?



2013. márc. 22. 14:00
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
A szerver-klines mód nem tűnik ördögtől valónak. Meg kell tervezni a játékmenetet, az üzeneteket, a program felületét és utána lényegében mehet a kódolás.
2013. márc. 22. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

Tehát akkor a TCP szerver-kliens megoldás.

Esetleg más megvalósítási mód?

2013. márc. 22. 14:03
 3/21 anonim ***** válasza:
Igen, a TCP az jó lesz erre a célra.
2013. márc. 22. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:

Lehet TCP, UDP akármi.

Most a te esetedben egy TCP socket jó megoldás lehet.

(De akár lehet RMI vagy RPC szerű megvalósítás, vagy HTTP alapú is akár, küldözgethetsz json-t vagy xml-t, akármit.)

2013. márc. 22. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:

Két kérdés van:

1. Milyen nyelven/technológiával dolgozol?

Ugye pl. C#-ban rengeteg kész megoldás van, és nem kell szarakodni közvetlenül a TCP-vel, hanem pl. http-re épülve ott a WCF.

2. Közvetlen kapcsolatot akarsz a két játékos között, vagy központi szervert?

Ha közvetlenül kapcsolódnak egymáshoz, akkor maga protokoll egyszerűbb lesz jóval, viszont tudni kell egymás IP címét(és ha valaki pl. otthon egy router mögött ül, akkor máris nem olyan egyszerű a történet), nem egyértelmű, h. ki a szerver, ki a kliens. Szerver-megoldással kicsit bonyolultabb a protokoll, illetve annak a szerver-oldali kezelése, viszont a kliens látja a többi online játékost, több játékos tud párhuzamosan játszani egymással, és nincs gond az IP címekkel.

2013. márc. 23. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 A kérdező kommentje:
Nos én a legegyszerűbb megoldást keresem C nyelven. Tehát nekem elég, ha 2 ember tud játszani egymással. A szerveres megoldás nagyon nem tetszik, de ha muszáj akkor megírom.
2013. márc. 23. 13:56
 7/21 anonim ***** válasza:

Socketek vannak a C-ben is, az UDP talán eygszerűbb is, mint a TCP, de cserébe nem 100%-osan megbízható, ami ugye a te esetedben gond lehet, ha neten át akarsz játszani, LAN-on nem szokott gond lenni.


Neten van leírás mind UDP mind TCP-hez.

2013. márc. 23. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 A kérdező kommentje:
A TCP-vel már tudok kezdeni valamit. Az UDP-nél mik szoktak előfordulni hogy nem megbízható? Szétkapcsol vagy nem is jön létre a kapcsolat néha-néha?
2013. márc. 23. 14:23
 9/21 anonim ***** válasza:

[link]

Olvasd el.

2013. márc. 23. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:
Köszi a linket.
2013. márc. 23. 14:31
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!