Melyik könnyebb?
Hali.
Gondoltam, hogy csinálok egy egyszerű tetris vagy snake játékot.
Szerintetek melyik könnyebb?
És hogyan induljak bele? Csináljak 1 nagy töbmöt, amibe van az egész mező?
Van valami tippetek, vagy aprócskán vezessetek rá :D





Kb ugyanaz a nehézség, mindkettőben kell realtime inputkezelés, realtime történnek a dolgok, ki kell rajzolni valamit, van benne egy kevés véletlen, és nagyon egyszerű ütközésvizsgálat van bennük.
Itt egy snake, ennek felhasználásával csinálj egy tetrist.
Kösz az infókat és a linket, de én magam szeretném megírni. Tudom hogy több napos/hetes lesz, de valahogy meg kell tanulnom.
Visszatérve a tetrisre, van 1 tömb, amiben vannak a különböző tetris elemek amiböl random adogatja.
És van 1 tömb, amibe van az egész kép, és ha tele lesz 1 sor, akkor azt a sort törli, és a felette lévőket lejjeb viszi.
Jól gondolkodok?
Ja és c#ba csinálnám.





2013-at írunk, így erősen javaslom az objektumorientált paradigmát. "Modellezd" le a játékot úgy, mintha valós dologként tekintenél rá. A pálya és a rajta szereplő tárgyak legyenek különböző osztályok különböző példányai (objektumok). Az objektumorientált programozás első ránézésre céltalanabbnak és nehezebbnek tűnhet mint a megszokott iteratív/strukturált, de ha az a vágyad, hogy programozó legyél, előbb vagy utóbb találkozni fogsz az OOP-vel, és jobb minél előbb elkezdeni, hogy minél jobban megérthesd az alapokat.
Én személy szerint nem tömbökben tárolnám az általad leírt dolgokat, mivel azzal csak magammal babrálnék ki. :) Igazából az a két lehetőséged van, hogy sok egydimenziós tömböt hozol létre és azok között állítasz fel összefüggéseket és kapcsolatokat, vagy kevesebb példányú, de többdimenziós tömböket hozol létre. Remélem mondanom sem kell, hogy mindegyik rengeteg odafigyelést és időt igényel - és ugye a programozó lusta... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!