SFML vagy SDL?
Figyelt kérdés
2013. jan. 19. 19:58
1/7 A kérdező kommentje:
2D játékhoz. OpenGL-el.
2013. jan. 19. 19:59
2/7 iostream 



válasza:





Az SFML alapból OpenGL gyorsítást használ. Az SDL-ben viszonylag könnyű használni.
Ha rájössz, hogy hogy lehet rendes timert csinálni SFML-ben, akkor egyértelműen az a jobb választás, egyébként ahogy érzed.
3/7 A kérdező kommentje:
Melyikkel tart tovább csinálni pl.: egy képnézegetőt, vagy játékot?
2013. jan. 20. 08:08
4/7 iostream 



válasza:





Képnézegető: SFML-ben a legkönnyebb, ha jól néztem alapból behúzza a jpg, png stb. kezeléséhez szükséges könyvtárakat, és ezeket transzparensen kezeli, nem csak bmp-only mint az alap SDL. De nem néztem nagyon utána, ilyennek tűnt, ha valaki jobban tudja, javítson ki.
Játék szintén valószínűleg SFML-ben gyorsabb, mert egyrészt a képkezelés erősen része egy játéknak, másrészt SDL-ben a vonalrajzolás sincs megírva. Persze ha OpenGL-ezel, akkor az mindegy is.
Az SFML egy C++-hoz írt könyvtár, az SDL meg C-hez, tehát ez is lényegi szempont.
5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm, de az SDL rengeteg nyelvhez meg van már írva, pl.: python-ra is, ez a Pygame.
2013. jan. 20. 12:08
6/7 iostream 



válasza:





Nem, az SDL akkoris C, csak van bindolása vagy wrappere. Az nagyon más.
7/7 A kérdező kommentje:
Egyébként az SFML sokkal nehezebb, mint az SDL?
2013. jan. 21. 18:13
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!