Szeretnék írni egy tízesről kettes számrendszerre fordító programot írni C++ -ban. Ti hogyan fognátok hozzá?
Figyelt kérdés
C++ -ban szeretnék írni egy 10-es --> 2-es számrendszer kódolót, viszont ötletem sincs hogyan fogjak neki. Objektum- vagy műveletorientált módszer lenne célravezető? Légyszíves írjátok meg, ti milyen elv alapján csinálnátok! De tényleg csak az elvet, ne egy kész forráskódot, megírni én szeretném!2012. dec. 23. 14:27
1/2 anonim 



válasza:





Csak egy sima metódust/függvényt kell írnod, úgyhogy az elv kérdést nem igazán értem.
A metódus a következőt csinálja:
egy ciklusban amíg az érték nem 0 addig fogja az érték utoilsó bitjét (x & 1), és ha ez egy, akkor a 2es számrendszerben a számod vége egy. => ezt berakod mondjuk egy stringbe
Shifteli az értéket 1-gyel jobbra (gyakolratilag leosztja 2-vel)
Ennyi votl a ciklus, ekkor a stringben benne van a szám 2es számrendszerben visszafelé, tehát meg kell fordítanod a stringet.
2/2 iostream 



válasza:





Karakteres 10-esről szám formátum: cin >> vagy atoi.
Számról kettes számrendszerre: bitset.
A matematikai alapja amúgy a kettővel való maradékos osztás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!