A makró a programozásban az amit az előfeldolgozó eltüntet a forráskódból és kicseréli azt valamire?
Kezdő vagyok Kérdése:
----------
Akkor minden #define egy makró?
Ez a makró a programozásban.
A C nyelvben meg az, amit te írtál fentebb: azonosító, amit lecserél az előfordító, adott esetben paraméterezve.
Ez az jelenti,hogy a makró olyan mint egy függvény csak azt az előfeldolgozó kiértékeli?
A token pedig egy sima karakterlánc amit az előfeldolgozó majd lecserél a fordító által értelmezett objektumokra mint például a mínusz operátor vagy a 125 - numerikus érték?
"Ha egy játékhoz szeretnék makrót írni, mit kéne tudnom, mivel kell azt csinálni, ehhez is vissza kéne fejteni a kódot mi? :("
Minden játék maga határozza meg, hogy lehet makrózni. Van, ami Lua scriptet fogad el, van amit csak binárisan lehet bindzsizni, van ami saját nyelvet használ. Szóval ez programfüggő.
"Ez az jelenti,hogy a makró olyan mint egy függvény csak azt az előfeldolgozó kiértékeli?"
Végülis mondhatjuk, de sokkal egyszerűbb úgy elképzelni, hogy a makró egy szövegbehelyettesítés: minden előfordulást lecserél az utána lévőre, pl:
#define asd bsd
asd asd kjlkj
Ebből a kódból ezt kapja meg a fordító:
bsd bsd kjlkj
Paraméterezhető is, ekkor a paramétert lehet használni a kifejezésben, de azt a paramétert is csak karakter szerint átveszi, és használja, nincs semmi másolás, vagy paraméterátadás, vagy bármi ilyesmi.
"A token pedig egy sima karakterlánc amit az előfeldolgozó majd lecserél a fordító által értelmezett objektumokra mint például a mínusz operátor vagy a 125 - numerikus érték?"
A token az már a fordító által értelmezett ojjektum, ezért hívják ezt a lépést tokenizálásnak: szövegből tokensorozatot készít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!