Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ha csinálok egy játékot,...

Ha csinálok egy játékot, hogyan tudom kiadni?

Figyelt kérdés
2012. nov. 7. 17:16
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

Ha boltban szeretnéd a polcokon viszontlátni, arra szinte semmi esélyed. Ahhoz két lehetőséged van:


1. Keresel egy kiadót. Erre névtelen senkiként túl sok esélyed nincsen. Ha ismert, és valamilyen szinten profitot termelő címről van szó, az más téma, de a kérdésedből kiindulva nem erről van szó.


2. Magad legyártatod a CD/DVD-ket, és leülsz tárgyalni a bolttal, hogy rakják ki a polcra. Na, ez viszont egy kisebbfajta vagyon, plusz a bolt sem feltétlenül rakja ki. Arról nem is beszélve, hogy nem feltétlenül veszik meg majd reklámozás nélkül - de ha van elverni való pénzed, akkor természetesen ez a könnyebbik út.



De ha nem a bolti megjelenés a célod, akkor számtalan megoldás van előtted - számtalan olyan, ami kvázi ingyen van, és könnyedén kivitelezhető.


Az első, és legegyszerűbb a Steam (már ha jó a játék, persze - és nem csak szerinted, hanem mások szerint is :) ). Ők adnak felületet, ha mázlid van, reklámot, beszedik a pénzt, kiadják neked a jutalékot - és tekintélyes százalékot adnak (ellenben fent említett példákkal). Költsége pedig nincsen - de azért nem könnyű oda már bekerülni.


Másik lehetőség a saját weblap, reklámozás, paypal vagy hasonló rendszerrel engedélyezni a letöltést. Ez viszonylagosan minimális összeg (pár ezer forintos árkategória, saját domainnel 10.000 Ft alatt vagy, ha nem több DVD-s játékról van szó). Persze nem árt egy webprogramozó ismerős, de azért lehet minden féle olcsó, vagy ingyenes rendszerrel, akár webshoppal is megoldani a letöltést. Ennél viszont a reklám megint a probléma - ha nem ismernek, a kutya se fogja megvenni a játékot :)


Illetve, eme bevételi forrás, ha beválik, adóköteles is ám, tehát megütheted a bokádat, ha az NAV utolér - de egy paypal számlával, és külföldi weblappal erre az esély minimális. De jó, jogkövető állampolgárként természetesen kiváltod majd az egyéni vállalkozói engedélyt, és befizeted az adót, illetve, adsz számlát a bevételed után majd. Ügye? :)

2012. nov. 7. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Geniuseus hallottam már olyanról, aki készített egy játékok és azért ülte el a 10 évet, mert a piacon magántulajdonként árulta.
2012. nov. 7. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:

Akkor ott valami egészen más volt :)


Nem véletlenül úgy volt, hogy pl egy cég grafmotorját használta fel illegálisan?


Azért soha senkit nem csuknak, és csuktak még le, mert előállított egy játékot. Kivéve, ha ügye más, jogvédett anyagát használta fel.

2012. nov. 8. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
Butcher, mondjuk neked lehet h igazad van. Én ezt 2 évvel ezelőtt olvastam az interneten, e nem emlékszem pontosan arra, hogy mit csinált. :S Minden esetre, ha nem illegális a saját szoftver kiadása, akkor rendben, de még mindig támogatom az ötletet, hogy egy kiadónak kellene átadni. :)
2012. nov. 8. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Csak épp egy kiadó sem fog foglalkozni egy névtelen, egyemberes fejlesztővel, hacsak nincsenek kemény kapcsolatai. És abból kiindulva, hogy itt kérdezget, hótziher, hogy se kapcsolata, se az AAA stúdiók szintjén mozgó játéka sincsen. Ergo senkisem fogja a játékát kiadni.


Ez egy szomorú tény, de számtalan jobbnál jobb játék kallódik a neten, amik mögé nem állnak be a kiadók. Játékot lemezen egyre kevesebben vesznek, amikor már itt vannak a steam és hasonló platformok. Szűkülő piacra pedig nem szokás bedobni egy noname embert noname játékkal. Ez nem leszólás, kedves kérdező, magam is programozó vagyok - de be kell látni, hogy a játékpiac profitorientált, és kockáztatni nem szeretnek :) (Mondjuk ez mindenhol így van)

2012. nov. 8. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

Üdv!

Köszönöm a válaszokat. Kapcsolataim valóban nincsenek, különben nem itt kérdezősködnék. Ami a feketepiacon való eladást illeti, ez természetesen nem érdekel, én hivatalosan szeretném kiadni. Egyébként a játék még nincs kész, de szerintem egészen jó lesz.

2012. nov. 9. 16:26
 17/18 anonim ***** válasza:
amugy van egy oldal, a neve kickstarter, ott ha van egy jó ötletet amit szeretnél megvalósítani ( bármi lehet, egy könyv amit szeretnél kiadni vagy akár egy program amit tényleg szeretnél) ott az emberek tudnak adományozni neked pénzt, ha tetszik az amit eddig csináltál nekik, de eprsze ezért cserébe ők is kapnak valamit. pl ilyenek vannak hogy ad 100 dollárt, de akkor megkapja a játékot, és a játék végén a creditsben benne lesz a neve meg stbstb :D
2012. nov. 9. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:

Játékot terén, amit te csinálsz, nincs olyan, hogy fekete piac... :)


A játék, amit elkészítesz (természetesen legális, ingyenes eszközöket felhasználva, illetve opensource kódrészleteket, a fejlesztők nevét feltüntetve) az a tied. Éppen ugyanúgy, mint egy szobor, egy festmény, vagy egy könyv. Az a te szellemi terméked, te azt teszel vele, amit akarsz (összhangban természetesen az adótörvényekkel a bevétellel).


Tehát, ismétlem önmagam, immáron harmadszor: te, névtelen senkiként, terjeszd neten. Ha nekiállsz kiadót keresni, szinte borítékolható a kudarc. Az neked se jó, mert el fog kedvetleníteni az egész, és hagyod a francba. Másnak se jó, mert az esetleges gyöngyszem játékod sem kerül ki a világ elé :)


Ez éppen ugyanolyan szakma, mint az íróké. Töménytelen mennyiségű amatőr író ír jobbnál jobb könyveket. Azonban, ezeket kiadni rendkívül rizikós (anyagilag). Tehát nem fogják bevállalni egy besétált embernek, hacsak nincs benne akkora fantázia. Ez könyv esetén viszonylagosan egyszerű (ez rendkívül idézőjelben) hiszen a képi eszközök csupán a fantázián, és nyelvhasználaton múlnak.


Programozásnál, pláne játékírásnál ez azért más téma. Én még olyan embert nem láttam, aki egymaga felvette volna a versenyt a mai AAA stúdiók több száz, néha ezer fős csapatával. Nem azért, mert nem jó fejlesztő, vagy nincs fantáziája - hanem egyszerűen a lehetőségek sokkalta korlátozottabbak. Te egymagad nem fogsz a tető alá hozni egy Crytek engine szinten belátható időn belül. És az az igazság, hogy ma, ha bemész a boltba, milyen játékokat fogsz látni? Cod színvonalú film-játékokat, ahol már-már látványorgia a cél. Ezt te, egyedül, de megkockáztatom, még egy 20 fős csapattal sem fogod tudni utolérni. (Legálisan, persze - ha lelopod a motort, az megint más téma). Tehát ez a szegmens az indie piac elől zárva van. Ezt pedig a kiadók is tudják, tehát alapból nem fognak szóba állni veled ilyen téren.


Ezenkívül ott vannak a polcokon az MMO-k. Ezek szintén meglehetősen telített, sok-emberes szegletei a játékpiacnak. Tarolni itt is nehéz.


Az old-game piac ügye esélytelen :)


És vannak persze a budget játékok - de itt ritkán bukkan fel új név, mivel ezek rizikósok. (Lásd fent)


Tehát, visszakanyarodva a fővonalra. A netes terület szabad. Nem egyszerű betörni oda, töménytelen reklám kell hozzá, viszont ha tényleg jó a játékod, akkor egy emberként meg lehet szedni vele magad (no nem AAA stúdió szintű milliárdokat :) ) De azért ha sikerül elhíresztelni magad, onnantól már egyszerűbb az élet. De erősen ajánlom, hogy ott próbálkozz. Persze, szabadon megteheted, de ne keseredj el, ha nem is válaszolnak.


De, mindent összevetve: hajrá, sok sikert :)

2012. nov. 9. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!