Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Játékot csinálok de elakadtam...

Játékot csinálok de elakadtam tudnátok segíteni?

Figyelt kérdés

Python3 - ban írom.

És az a ba,hogy semmilyen megírt könyvtár nem tartalmazza a rollof és doppler funkciókat.

Muszáj lesz megírnom.

Utánanéztem de nem értem a képleteket.Matek nem az erősségem.


A dopplert ez itteni képletek alapján akarnám megcsinálni:

[link]


Ezek az unityben is vannak OpenAL használ az unity de python 3 ra nincs portolva az OpenAL.

Portoláshoz meg nem értek még sosem csináltam.

Tehát írni akarok magamnak egy modult amit majd mindig alkalmazhatok a projekteimben.


2012. aug. 16. 14:53
 1/10 anonim ***** válasza:

Ha ilyen szinten nem megy a matek, hogy egy képlet értelmezése nehéz, akkor nem biztos, hogy játékot kéne csinálni. Ez még itt a könnyebb része.


Illetve, mi az amihez ez neked már most rögtön kell?

Csináld meg e nélkül amit tudsz, hátha később jobban fognak menni a dolgok.

2012. aug. 16. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

De ha egyszer én e képlet alapján megcsinálom akkor jónak kell majd lennie ugye?

De azért egy kis segítséget kaphatnék hogy ti,hogyan csinálnátok meg a doppler effektust.

2012. aug. 16. 15:48
 3/10 iostream ***** válasza:
Ez így értelmetlen, önmagában Dopplert számolni. Mire kell? Mi mozog, hang- vagy fényforrás?
2012. aug. 16. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

Azt akarom megcsinálni amit a 3D játékokban.

Nem akarok egy egész 3D játékot csinálni csak ezt a részt akarom leprogramozni benne:


Ha egy adott objektum közelebb van a hangforráshoz akkor egy hang hangosabban hallatszódjon.

Ellenkező esetben a hang halkabban kerüljön lejátszásra.

Ezt akarnám megcsinálni.


A Doppler hatás szeretném megvalósítani.

Például adott egy 3D modell legyen ez obj1 néven.

Arra gondoltam,hogy Pitagoras tétellel kiszámolni a két objektum közti távolságot majd a távolság alapján ki lehetne valahogy számolni mennyit is gyengül a hang.

Utána valahogy megoldani,hogy egy hang halkabban játszódjon le.


Ennyit akarok.

Tudnom kell,hogy ezt hogyan szokták megvalósítani.

2012. aug. 17. 02:26
 5/10 iostream ***** válasza:
Na, ENNEK semmi köze a Doppler effektushoz. Az MOZGÓ hullámforrásra vonatkozik. A te problémád meglehetősen triviális: a távolsággal oszd le a hangerőt. Ha ez nem megfelelő, kísérletezz tovább: oszd le a négyzetével, a gyökével, amelyik jobb. Nem kell tökéletes hangerőérzet, elég ha elég jól közelíted. Főleg, hogy az az összefüggés elég bonyolult, a hangerőérzet egy furcsa dolog, nem írható le triviálisa.
2012. aug. 17. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Először is, a Doppler effektusnak az égvilágon semmi köze a hangerőhöz. Szerintem el se olvastad azt a wiki oldalt, amit belinkeltél :D
2012. aug. 17. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

Ha a doppler effektus a mozgó hullámforrásra vonatkozik akkor,például egy autónál a doppler effektus képleteit kell használnom?


Egy állandó helyzetű hullámforrásnál pedig elég csak úgy ahogy írtátok.


Nem értem pontosan mi is egy játékban akkor a doppler effektus.Egy mozgó forrással is megcsinálhatom azt amit iostream írt.És olyan lesz mintha az autó közeledne majd távolodna.Nem?

2012. aug. 17. 15:50
 8/10 A kérdező kommentje:

"hullámforrás és a megfigyelő egymáshoz képest mozog"

Ez a Doppler hatás.

Akkor ezt úgy csinálhatom meg,hogy mindig frissítem a mindkét pont helyzetét és kiszámolom a kettő közti távolságot és elosztom a hanggal.



Ennyi volna ha a Dopler hatást akarnám megvalósítani ugye?

2012. aug. 17. 15:55
 9/10 anonim ***** válasza:

Te azt nem érted - vagy félreérted -, hogy a Doppler hatás, és a képlet az nem a hang erősségére vonatkozik, hanem a hang frekvencia-és hullámhossz-változását írja le, egy, a megfigyelőhöz képest mozgó hangforrásnak.


Magyarul a hangmagasságát.

Azaz, amikor közeledik pl. egy szirénázó autó feléd, akkor egyre magasabb hangúnak hallod a szirénát a hullámhossz-rövidülés miatt, amikor távolodik tőled, hogy akkor meg egyre mélyebbnek hallod. De a Doppler hatás nem mond semmit a hangerőről.

2012. aug. 20. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Arról nem is beszélve, hogy az adott pontban mért hangerő nem pusztán a távolságtól függ, a hangforrás és a mérési pozíció közti esetleges akadályok, pl. egy ház, egy fa, akármi, befolyásolja a hangerőt.

Ahogy iostream írja, ennek a kiszámítása egyáltalán nem triviális. Szóval én gugliznék erősen, hátha találsz valami kísérletről leírást, amiben ezt megmérték, és leírták az összefüggést. Aztán azt használd fel.

2012. aug. 20. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!