Játékot csinálok de elakadtam tudnátok segíteni?
Python3 - ban írom.
És az a ba,hogy semmilyen megírt könyvtár nem tartalmazza a rollof és doppler funkciókat.
Muszáj lesz megírnom.
Utánanéztem de nem értem a képleteket.Matek nem az erősségem.
A dopplert ez itteni képletek alapján akarnám megcsinálni:
Ezek az unityben is vannak OpenAL használ az unity de python 3 ra nincs portolva az OpenAL.
Portoláshoz meg nem értek még sosem csináltam.
Tehát írni akarok magamnak egy modult amit majd mindig alkalmazhatok a projekteimben.
Ha ilyen szinten nem megy a matek, hogy egy képlet értelmezése nehéz, akkor nem biztos, hogy játékot kéne csinálni. Ez még itt a könnyebb része.
Illetve, mi az amihez ez neked már most rögtön kell?
Csináld meg e nélkül amit tudsz, hátha később jobban fognak menni a dolgok.
De ha egyszer én e képlet alapján megcsinálom akkor jónak kell majd lennie ugye?
De azért egy kis segítséget kaphatnék hogy ti,hogyan csinálnátok meg a doppler effektust.
Azt akarom megcsinálni amit a 3D játékokban.
Nem akarok egy egész 3D játékot csinálni csak ezt a részt akarom leprogramozni benne:
Ha egy adott objektum közelebb van a hangforráshoz akkor egy hang hangosabban hallatszódjon.
Ellenkező esetben a hang halkabban kerüljön lejátszásra.
Ezt akarnám megcsinálni.
A Doppler hatás szeretném megvalósítani.
Például adott egy 3D modell legyen ez obj1 néven.
Arra gondoltam,hogy Pitagoras tétellel kiszámolni a két objektum közti távolságot majd a távolság alapján ki lehetne valahogy számolni mennyit is gyengül a hang.
Utána valahogy megoldani,hogy egy hang halkabban játszódjon le.
Ennyit akarok.
Tudnom kell,hogy ezt hogyan szokták megvalósítani.
Ha a doppler effektus a mozgó hullámforrásra vonatkozik akkor,például egy autónál a doppler effektus képleteit kell használnom?
Egy állandó helyzetű hullámforrásnál pedig elég csak úgy ahogy írtátok.
Nem értem pontosan mi is egy játékban akkor a doppler effektus.Egy mozgó forrással is megcsinálhatom azt amit iostream írt.És olyan lesz mintha az autó közeledne majd távolodna.Nem?
"hullámforrás és a megfigyelő egymáshoz képest mozog"
Ez a Doppler hatás.
Akkor ezt úgy csinálhatom meg,hogy mindig frissítem a mindkét pont helyzetét és kiszámolom a kettő közti távolságot és elosztom a hanggal.
Ennyi volna ha a Dopler hatást akarnám megvalósítani ugye?
Te azt nem érted - vagy félreérted -, hogy a Doppler hatás, és a képlet az nem a hang erősségére vonatkozik, hanem a hang frekvencia-és hullámhossz-változását írja le, egy, a megfigyelőhöz képest mozgó hangforrásnak.
Magyarul a hangmagasságát.
Azaz, amikor közeledik pl. egy szirénázó autó feléd, akkor egyre magasabb hangúnak hallod a szirénát a hullámhossz-rövidülés miatt, amikor távolodik tőled, hogy akkor meg egyre mélyebbnek hallod. De a Doppler hatás nem mond semmit a hangerőről.
Arról nem is beszélve, hogy az adott pontban mért hangerő nem pusztán a távolságtól függ, a hangforrás és a mérési pozíció közti esetleges akadályok, pl. egy ház, egy fa, akármi, befolyásolja a hangerőt.
Ahogy iostream írja, ennek a kiszámítása egyáltalán nem triviális. Szóval én gugliznék erősen, hátha találsz valami kísérletről leírást, amiben ezt megmérték, és leírták az összefüggést. Aztán azt használd fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!