Pascalban lehet 3D játékot csinálni?
Már elkezdtem, tetszik. Ha már van 1 éves tapasztalatom, akkor már tudnám, hogy hogy kell grafikusmotort csinálni?
Erről a honlapról tanulok: [link]
Ui.: miután befejeztem a tanulását nem egyből szeretnék ebbe a hosszantartó dologba bele kezdeni. Kisebb programokat, mint a Snake, Amőba, vagy ha Tudtok akkor megköszönném, ha ajánlanátok.
Köszönöm előre a válaszotokat!
Bármiben lehet, más kérdés, hogy megéri-e. A pascal inkább tanulónyelv, nemigen tudod olyan hatékonyan működtetni, mint a gépközelibb nyelveket (lehetetlennek sem mondanám, a sebességre kényes részeket meg lehet írni assembly-betétekkel, stb.). Kissé olyan a kérdés, mint: Lehet-e fából biciklit csinálni? Persze, hogy lehet, tanulságos is, de versenyt aligha nyersz vele.
Snakeről épp most kérdezett valaki:
http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas_..
Valami köze van az amőbához ennek az oldalnak is, amelyet egy másik kérdésre válaszolva írtam valaha:
tabaki.uw.hu/pasgrafika/pasgrafika.php
Egyébként meg keress rá az "amőba" szóra akár itt, a Gyíkon, találsz bőven olvasnivalót.
Lehetni lehet, csak nem igazán érdemes.
A programozás alapjait megtanulni a Pascal elég jó, de tovább kell ezen lépni.
C++ az, amivel érdemes dolgozni, mert sokkal nagyobb a támogatottsága és ezerszer több dokumentáció is van hozzá.
Viszont ha még csak 1 éve programozgatsz, akkor a 3D motor írásától még messze vagy. Ahoz évek kitartó munkája és kőkemény matek is kell!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!