Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan programozzak le 2D vizet?

Hogyan programozzak le 2D vizet?

Figyelt kérdés

A c++ programozási nyelvet tudom,de nem tudom megcsinálni ezt.Írtam már sakkot,malmot,dámát,tetrist,amőbát.


Azt mondták nekem,hogy kell hozzá tudnom még egy programozási nyelvet a GLSL igaz ez?


2012. okt. 5. 22:48
 1/6 anonim ***** válasza:

Az attól függ.


2D vizet megoldhatod úgy is hogy egy rajz programban lerajzolod,majd irsz egy programot ami folyamatosan cseréli a képet,ezzel azt a hatást keltve hogy a víz hullámzik..stb egy fajta animációt létrehozva például.


De megoldhatod shader programozással is,ehhez kell GLSL vagy HLSL nyelvet is ismerned,használnod.


GLSL = openGL Shading Language ha openGL API-t használsz


HLSL = High Level Shading Language ha Directx API-t használsz

2012. okt. 5. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Inkább OpenGL használnék mint DirectX et nem bírom a nem multiplatformos megoldásokat.


De a GLSL ben már,hogy néz ki ez én nem értem.Ha ott az nem animáció akkor micsoda?

2012. okt. 5. 23:01
 3/6 anonim ***** válasza:

GLSL nyelven konkrétan a grafikus kártyára,GPU-ra programozol.Shadereken keresztül lehetőséged van manipulálni az anyagot,szineket,fényeket mindent amit látsz,renderelsz.Egy fajta isten vagy a programodban ha úgy tetszik.

Fogsz egy kék textúrát,sprite-ot és úgy manipulálod az anyagát,szineket,fényeket,renderelés folyamatát hogy az víznek nézzen ki.


A legvalóságosabb hatást,látványt ilyen shader effektekkel lehet elérni.

Például egy 3D játékban ha elvakít a nap,az shader.Ha ég a tűz és a tűz körül látod ahogy izzik a levegő tehát hullámzik a "tér" az is shader.Ha víz alá nézve hullámzik a talaj,a víz felszinéről vissza tükrözödik a körülötte lévő tér,víz alól nézve hullámzik az égbolt,az is shader.Hangyás a kép,torzulva látsz...stb


Minden amit látsz manipulálhatod GLSL-ben hogy úgy legyen renderelve ahogy akarod.

2012. okt. 5. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Ez tetszik. :D
2012. okt. 5. 23:50
 5/6 anonim ***** válasza:
2012. okt. 6. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Srapnel ***** válasza:
A víz hullámzása a harmonikus rezgőmozgásból eredeztethető, vagyis egy vízfelszín többé-kevésbé két dimenziós szinusz függvények szuperpozíciója. 3D-ben úgy tudod megcsinálni, hogy a felületre merőlegesen mozgatod a felületet alkotó rács pontjait szinusz függvénynek megfelelően. A szinusz térben és időben is értendő. Utána már lehet a felületet megvilágítani, csillámlást hozzáadni, stb. Ha felülről nézve akarsz, két dimenzióban, akkor szinusz függvény (és deriváltjai) alapján változtathatod a rácspontok színét.
2012. okt. 6. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!