Hogyan programozzak le 2D vizet?
A c++ programozási nyelvet tudom,de nem tudom megcsinálni ezt.Írtam már sakkot,malmot,dámát,tetrist,amőbát.
Azt mondták nekem,hogy kell hozzá tudnom még egy programozási nyelvet a GLSL igaz ez?
Az attól függ.
2D vizet megoldhatod úgy is hogy egy rajz programban lerajzolod,majd irsz egy programot ami folyamatosan cseréli a képet,ezzel azt a hatást keltve hogy a víz hullámzik..stb egy fajta animációt létrehozva például.
De megoldhatod shader programozással is,ehhez kell GLSL vagy HLSL nyelvet is ismerned,használnod.
GLSL = openGL Shading Language ha openGL API-t használsz
HLSL = High Level Shading Language ha Directx API-t használsz
Inkább OpenGL használnék mint DirectX et nem bírom a nem multiplatformos megoldásokat.
De a GLSL ben már,hogy néz ki ez én nem értem.Ha ott az nem animáció akkor micsoda?
GLSL nyelven konkrétan a grafikus kártyára,GPU-ra programozol.Shadereken keresztül lehetőséged van manipulálni az anyagot,szineket,fényeket mindent amit látsz,renderelsz.Egy fajta isten vagy a programodban ha úgy tetszik.
Fogsz egy kék textúrát,sprite-ot és úgy manipulálod az anyagát,szineket,fényeket,renderelés folyamatát hogy az víznek nézzen ki.
A legvalóságosabb hatást,látványt ilyen shader effektekkel lehet elérni.
Például egy 3D játékban ha elvakít a nap,az shader.Ha ég a tűz és a tűz körül látod ahogy izzik a levegő tehát hullámzik a "tér" az is shader.Ha víz alá nézve hullámzik a talaj,a víz felszinéről vissza tükrözödik a körülötte lévő tér,víz alól nézve hullámzik az égbolt,az is shader.Hangyás a kép,torzulva látsz...stb
Minden amit látsz manipulálhatod GLSL-ben hogy úgy legyen renderelve ahogy akarod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!