Mire jók az Inline függvények? C/C++
Itt három különböző dologról van szó.
Van az inline kulcsszó, ami semmit nem jelent, csak lehetővé teszi, hogy ugyanaz a függvénydefiníció több fordítási egységben is szerepeljen. Nem kötelezi a fordítót semmire.
Van az implicit inline függvény, amikor a class/struct testén belül, a deklarálás helyén fejted ki a tagfüggvényt, ez ugyanaz, mint az inline kulcsszó, csak nem írod elé.
És van az inlineosított függvény, ami annyit takar, hogy a fordító bemásolta a függvény kódját (megfelelően átalakítva persze, hiszen változott a környezete) a hívás helyére.
Ez utóbbi arra jó, hogy nem kell a függvényhívás költséges procedúráját végrehajtani.
Nem mindig előnyös, lehet, hogy éppenséggel lassítani fogja a kódot.
"Ez utóbbi arra jó, hogy nem kell a függvényhívás költséges procedúráját végrehajtani.
Nem mindig előnyös, lehet, hogy éppenséggel lassítani fogja a kódot."
Erre valami példát tudnál mutatni, mikor lassít? Nem kötözködésből kérdezem, csak tényleg érdekel, mert nem értek különösebben a C++ fordítók lelkivilágához :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!