Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » C++-ban az inline utasítást...

C++-ban az inline utasítást mikor célszerű használni?

Figyelt kérdés
Tudom mire jó, de tudnátok példát írni, hogy mikor gyorsítja a programot? Köszönöm.

2012. máj. 7. 22:09
 1/1 iostream ***** válasza:

Az kulcsszó, nem utasítás.

Szinte soha, ugyanis ez nem kötelezi semmire a fordítót (csak némi linker trükközésre, lásd később), és a fordító úgyis jobban tudja mikor érdemes. Viszont ha valamiért fejállományban akarsz kifejteni egy függvénytörzset, tehát olyan helyen akarsz konkrét kódot írni, ami több fordítási egységbe is bekerül, akkor a használatával elkerülhető a linker hibák, nem lesz multiple definition.


Úgy általánosságban véve mikor gyorsabb a helyben kifejtés: ha kicsi, gyorsan lefutó kódról van szó. Ugyanis a függvényhívás alapvetően nem olcsó művelet, le kell rakni egy rakás regisztert a verembe, ki kell építeni a stack frame-t. Ha gyorsan lefutó, kisméretű kód van a függvényben, na akkor megérheti helyben kifejteni.

2012. máj. 7. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!