C# mátrix probléma?
Ilyen módon csináltam mátrixot:
int[,] tomb =
{
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1},
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
};
for (int i = 0; i < 2; i++)
{
for (int j = 0; j < 12; j++)
{
Console.SetCursorPosition(i,j);
Console.Write("1");
}
}
Az lenne a kérdésem, hogy kiíratásnál miért függőlegesen írja ki? Én úgy szeretném megjeleníteni, ahogy beírtam, tehát 2 sorban, 12 oszlopban.
Tudom lehetne trükközni kiírásnál, de ha ezekre hivatkozni is szeretnék, úgy már nem lenne átlátható.
Illetve ha ez nem jó megoldás, akkor, hogy érhetném el a célom, hasonló, átlátható módon?
Valóban, de ez alapján ez a kódsor, miért nem működik?
for (int i = 0; i < 2; i++)
{
for (int j = 0; j < 12; j++)
{
Console.SetCursorPosition(j,i);
Console.Write(tomb[j,i]); //hiba
}
}
Értem én, hogy mátrix határain kívülre hivatkozok, de a setCursorPosition is erre a helyre mutat, és ha a hivatkozása egyben koordinátaként is szolgálhat, akkor ez így nem a legjobb megoldás, nem igaz?
Tehát ha én ezt a mátrixot koordináta-rendszernek használnám, és koordinátaként megadnám X-nek a 8-at, Y-nak az 1-et, annak jónak kellene lenni a koordináta-rendszer szabályai szerint, és az én mátrixom elrendezése alapján.
Ha fordítva adom meg a koordinátákat, úgy jó, tehát én ebből azt vonom le, hogy 2 oszlopot csinált, a 2 sor helyett.
Olvastam én rengeteget már erről is, de most ezt valamiért nem értem... bár lehet egy kiadós alvás után menni fog, addig is örülnék ha valaki megmagyarázná ezt nekem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!