C# Get, Set probléma?
class Koordinata
{
public int x { get; set; }
public int y { get; set; }
public Koordinata(int x_in, int y_in)
{
this.x = x_in;
this.y = y_in;
}
}
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Koordinata k = new Koordinata(5,5);
int szam = k.x += 3;
Console.WriteLine("k.x: {0}", k.x); //8
Console.WriteLine("szam: {0}", szam); //8
Console.ReadKey();
}
}
Az lenne a problémám, hogy ebben az esetben, ha a "szam" nevű változóhoz hozzáadom a k.x += 3 értéket, akkor nem csak a "szam" változóban növekszik 3-mal az érték, hanem a k.x is növekszik, és én azt szeretném, ha a k.x maradna az eredeti értékén.
Ha külön megírom a változókhoz a függvényeket...
public int getX()
{
return x;
}
...akkor tökéletesen megoldható, de ha több 10, vagy több 100 ilyen változó van, akkor az már sok idő...
Remélem érthető, szeretném ha valaki tudna megoldást erre a problémára, esetleg más módszert javasolna.
a k.x += 3 az ennek a lerövidítése--> k.x = k.x + 3
int szam = k.x + 3;--> ez a jó megoldás és akkor csak a szám értéke fog változni, a tulajdonságé nem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!