Mit is csinál pontosan egy programozó? Illetve hogyan lehet valakiből programozó?
Sziasztok!
Tudom,hogy 100 meg 100 ilyen és ehhez hasonló kérdés hangzott már el itt,de én mégis feltennék még egy 101.-ik ilyen kérdést :d
Tudom,hogy maga az, hogy programozó sok mindent jelent így önmagában,mert több mindent is csinálhat egy programozó..de ezzel kapcsolatban mégis az lenne a kérdésem,hogy egésszen pontosan milyen "ágai" vannak ennek a szakmának?
Mármint h. pl. milyen számítógépes nyelv kell egy webszerkesztő,webfejlesztőnek. lehet ilyen szó nincs is,mert nagyon nem vagyok a témában :S
Csak hát most vagyok 16 éves,lassan már a 17 felé kacsintgatok,és elkezdtem azon gondolkozni,hogy esetlegesen mi lennék szívesen. Most jelenleg gimibe járok,még van 4 évem a gimiből. Tudom,hogy a programozáshoz kell a matek,de mégis hogy nyilvánul meg a programozásban a matematika? Általánosban mindig megvolt a 4-5-ös matek jegyem,most gimiben pedig 4-essel zártam az évet. Angolból általánosban nem produkáltam valami jól,de most gimiben 4-es angolom megvolt és nagyon sokat fejlődtem.
Szóval ha most 16,majdnem hogy 17 évesen elkezdenék pl itthon nyelveket tanulni(most elsőnek html,tudom hogy ez nem konkrétan programozó nyelv,de azért szerintem mégiscsak alap nyelv) akkor lehetne esetleg belőlem programozó?
Egy webfejlesztőnek milyen nyelv kell?
Programírónak?
Játékfejlesztőnek?
(nem tudom vannak -e ilyen szavak egyáltalán :d :S)
És ha szerintetek érdemes egyáltalán nekiállnom tanulni ezeket,hogyan kezdhetném el itthon tanulgatni? vlmi oldal esetleg amit ajánlotok?
Köszi ha ezt végig olvastad,és még jobban köszi ha hasznos választ is adsz :)
Válaszokat előre is köszönöm
16/L
Webfejlesztőnek: PHP, Java, javascript, actionscript(flash), html, és css(ez utóbbi kettő nem programozási nyelv), kell.
Bár a Java elég sokszínű így nem csak webalkalmazásokat fejleszthetsz, hanem pl.: játékokat is, ott a Minecraft, de az Androidos alkalmazások, is Javaban készülnek.
Ha inkább asztali alkalmazásokat akarsz fejleszteni, akkor c++.
Játékot konkrétan bármiben megírhatod.
Programozó pedig bárkiből lehet, csak kitartás kérdése, különösebb számítástechnikai alaptudás sem kell, persze assemblyhez kell, de azzal kis eséllyel kerülsz kapcsolatba.
Könyvek amiket ajánlani tudok kezdőknek. PHP: Agyhullám - PHP.
Java: Agyhullám - Java, c++: C++ 24 óra alatt(a 24 óra alatt sorozatot sokan lehordják, és igazuk is van de a c++-os könyvük kivételesen jó lett).
Egy nagyon fontos dolog viszont van, nem szabad attól elmenjen a kedved, hogy hónapokig semmi grafikusat nem írsz, a programozás nem arról szól, hogy valami csiliviltit alkoss, a programnak működnie kell, és majd aztán jön a cicoma.
Először is gratulálok már ahhoz is, hogy egyáltalán foglalkoztat a hogyan tovább, másrészt pedig a kérdésed megfogalmazásához, mind stilisztikai, mind nyelvi szempontból. Leszögezhetjük, hogy írni már tudsz. :D
Nézzük, hogy olvasni tudsz-e?
Szerintem:
A programozáshoz elsősorban nem nyelveket kell elsajátítani, hanem a programozói gondolkodást: hogyan fogalmazz meg egy feladatot algoritmikusan. A nyelv másodlagos. Ha megtanultál egy nyelvet, akkor egy másikat is megértesz.
Programozáshoz matek: proginf-es vagyok, elég sok matekot tanítottak itt nekünk, én sem jöttem rá teljesen, hol kell mindez, de amihez biztos jól jön (egy kis része:D): futásidő becslés. A logika, meg a tételbizonyítások, meg a matematikai feladatok megoldási módszerei, amit megtanítanak, azok is lényegében algoritmusok, segítenek ráállítani az agyad az algoritmikus gondolkodásra.
Webre sok nyelven lehet fejleszteni: alapvető a HTML (ez adja a megjelenítést); de ami mögötte van (ami generálja a HTML-t) az lehet PHP, Java, C#, Python is.
Szóval HTML-t mindenképp tanulj.
De ezzel a programozós logikát nem tanulod még meg, ez csak egy leíró nyelv.
"Programozós" nyelv: talán C++-t fog ajánlani a többség kezdésnek. Én Pascal-lal kezdtem anno, nekem jó indulás volt. Egyetemen aztán jött C++ és Java. Ezeket mindenképp nézegesd szerintem, aztán majd ha ott tartasz, választasz melyik fekszik jobban.
Python-nal is érdemes szerintem foglalkozni, az egyúttal megtanít arra is, hogy szépen formázott kódot írj.
Játékfejlesztő: szintén kb. mindegy, a nyelv. Ha 3D-ben gondolkodnál, akkor a DX és OpenGL könyvtárakat kell tudni, a logikájukat, felépítésüket; és olyan nyelv kell amihez van DX vagy OGL fejlesztői csomag. Ha meg Flash játékra gondoltál, akkor a nyelv az ActionScript.
Hol lehet tanulni:
Én a helyedben keresnék valami programozás elméleti könyvet.
Sok nyelvről magyar leírást pedig itt találsz: [link]
(#4. vagyok)
@Laciii:
Igaz. :) Hát proci hőmérséklet becslés nekem még sosem jutott eszembe :$, de azért legalább a számgraf beugorhatott volna. :D
zöld++;
"proginf-es vagyok, elég sok matekot tanítottak itt nekünk, én sem jöttem rá teljesen, hol kell mindez"
A 90%-a valószínűleg soha sehol nem fog kelleni :)
Viszont azzal, hogy beleverik a fejedbe a rengeteg bonyolult matematikai összefüggést és elméletet, és rákényszerítenek, hogy megértsd, kifejlődik benned egy elég komoly absztrakciós és probléma-megoldó/átlátó képesség, ami viszont nélkülözhetetlen ahhoz, hogy jó programozó legyél :)
Az idegenlégiósokat sem azért futtatják napi 20 mérföldet a sivatagban 40 kilós hátizsákkal, mert majd az lesz a munkájuk, sőt, a kiképzés után valószínűleg sohasem fognak 20 mérföldet futkosni a sivatagban. Hanem mert ezzel készítik fel őket fizikailag/lelkileg, hogy el tudjanak viselni ilyen szintű terhelést.
Hogyan lesz valakiből programozó? Felveszik a BME-re villamosmérnök ill. mérnök informatikus szakra, és szerencsés esetben a kolléga azt el is végzi. (Időtartamot, pénzt, jegyet nem mondok.)
Programozótól elvárják az angol nyelv élő, anyanyelvi szintű ismeretét, valamint az adott ország (ahova kivándorol) nyelvének valamilyen szintű ismeretét. Ezen felül kiváló matekot, ahogy az előző hozzászólók is írták. Én így kapcsiból a gráfelméletet, mátrixműveleteket tudnám említeni, valamint az algoritmuselméletet (éles munkában már szükségem volt ezekre, a részletekbe nem mehetek bele).
Webfejlesztőtől minden esetben elvárják az alábbiakat: HTML, PHP, JavaScript, JQUERY, mySQL (,postgreSQL, AJAX, XML)
A webfejlesztő attól függ, milyen irányba szeretne menni. Microsoft vagy Oracle. Az előbbi C#, ASP.NET, WebForms, MVC, és hasonló irányba halad, utóbbi Java-t tanul.
Aki programokat ír, annak leginkább az általános algoritmuselméletet ajánlom, amit pl. C és C++-szal meg tudsz tanulni. Ez arról szól, hogy meg tudd fogalmazni egy számítógépnek, hogy mit akarsz tőle pontosan, kb. olyan, mint amikor megtanultál magyarul, amikor megtanultad kifejezni önmagad. Onnantól kezdve a többi már csak nyelv, csak egy más szintaxis. Mint amikor megtanultál angolul, akkor nem kellett újra tanulnod beszélni, csak a szavakat és a nyelvtant. Aki programtervező, azoknak általában úgyis a céges saját, titkos fejlesztésű nyelveket adnak, főleg, ha mikrokontrollerre (nagyon kicsi, nem általános célú számítógép, pl. mosógép, mikró vezérlőegysége) dolgozol.
Játékfejlesztőnek is egyrészt általános algoritmuselmélet (mivel minden cég úgyis titkos nyelvet fejleszt, ill. kész játékmotorhoz fogod írni az elemeket), valamint DirectX anyanyelvi ismerete. Extraként nem árt az OpenGL sem.
Hogyan állj neki?
Először, szerintem tanulj C-t, C++-t. Ha eddig könyvből jól tudtál tanulni, vegyél egy szakkönyvet, és abból megtanulhatod. Ha tanártól, akkor kérd meg az infó tanárodat, hogy mondjon egy pár sort. És legfőképpen gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!
www.w3schools.org // Innen tanulj web programozást
www.php.net // PHP specifikáció, ha valami bonyolultabbat akarsz
www.cplusplus.com // C++ specifikáció, ha a könyvből elakadtál, nem értesz valamit, stb.
www.codechef.com // Gyakorló feladatok.
Valamint google a barátod, wiki a barátnőd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!