C++-ban milyen stratégiát használtok a változók elnevezésére és miért?
Általában a windows sdk-ban használatos elnevezési formákat használom, szimplán megszokásból.
int iNumberOfFucksIGive
char* lpSomeRandomStringPtr
Kisbetűs camelcase, mindent kiírok, ami nem egyértelmű rövidítés (tehát nem extDrive hanem externalDrive), típust nem teszem bele a névbe, lokális változók szimplán névvel, tagváltozók m_ prefixszel.
Konstansok nagybetűvel végig, szóhatárnál alulvonás.
Miért? Megszokás, olvashatóság.
Változók újrahasznosítása, ahol csak lehetséges, pl. stringek mindenhol s, ciklusváltozók i,j,k... ezek ugye visszatérés/ciklus vége után másra használhatók. Néha egy-két értelmes név adatszerkezetek, main ciklus környékén.
Miért:
A kódban (sajátomban és máséban is) könnyen el tudok igazodni, a ciklusváltozókat reflexből így írom. Az újrahasznosítás pedig rossz szokásom, amit memória okokkal próbálok magyarázni (elhanyagolhatóan kis megtakarítás és nagyon rossz kódolási technika magán/open-source célra, viszont jó lépés, ha nehezen visszafejthető kódot akarsz).
Valamint moduláris fejlesztés miatt. Nem biztos, hogy a "kisnyuszi" bemeneti értékű függvényt csak a nyúl-nyilvántartó programban fogom használni, lehet, hogy egy későbbi, pl. mérnöki számításokat végző programban alkatrészek nyilvántartására kell.
Egy idő után majd neked is meglesznek a saját szokásaid, amit te a leggyorsabban megértesz, könnyen tudsz vele fejleszteni, és később is vissza tudsz követni. Akkor már mindegy hogy ki mit mond...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!