Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Elmagyaráznátok a class-ok...

Elmagyaráznátok a class-ok használatát?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Pár hete kezdtem el C#-ban programozni és nem értem, hogy a classok mire jók. Elmagyaráznátok hogy mire jók? Miért érdemes őket használni? Érdemes-e egyáltalán vagy minden mehet a Main classba?

2012. júl. 31. 08:56
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

"Az osztályok


A .NET leggyakoribb típusa a class, amit magyarul osztálynak szoktunk fordítani. Egy osztály nem más, mint egy sablon objektumok létrehozásához, amely tartalmazza az objektum adatainak leírását és a rajtuk elvégzendő műveleteket is. Az osztályok egyik legfontosabb feladata elfedni a mögöttük rejlő adatok fizikai szerkezetét, oly módon, hogy csak az adatokon végezhető műveleteket teszi láthatóvá. "


forrás: [link]


De ha már ez kérdéses, akkor jobb azzal kezdeni, mi az objektum orientáltság...


[link]

[link]

2012. júl. 31. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerű programok esetén minden mehet a Main osztályba. Összetett programok esetén célszerű több részre szétszedni, hogy átlátható legyen.
2012. júl. 31. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Az osztályok elméleti lényege, hogy készíthetsz egy prototípust,amiből konkrét tulajdonságokkal rendelkező egyedeket hozhatsz létre. Pl csinálsz egy játékot,amiben van a tank osztály. Ennek vannak tulajdonságai: térkép pozíció, lövegtorony szöge. Metódusa , forgasd tornyot x fokkal balra. Namost szeretnél 50 tankot,akkor ez alapján az osztály alapján létrehozol egy 50 egyedet számláló tömböt. Ezek már konkrét megvalósulások lesznek. Mindnek eltérhet a lövegtorony szögének állása és koordinátája. Ha kiadod a parancsot,hogy torony 5 fok balra,akkor a saját értékeire vetítve el tudja forgatni a tornyát. Mese szerűen ilyesmikről szól.
2012. júl. 31. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
ááááháááááá köszönöm szépen, nagyon érthető volt a tankos példa!! Zöld ment mindhármatoknak! Köszönöm mégegyszer! :D
2012. júl. 31. 15:09
 5/8 anonim ***** válasza:
Még annyit,hogy az is jó,hogy lehet örököltetni. Pl szeretnél olyan tankot,amin van +1 géppuska,akkor fogod a tank oszályt és az alapján létrehozol egy másikat,de kiegészíted azzal,hogy géppuska is legyen rajta.
2012. júl. 31. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Az osztályok egy feladat elvégzésére szolgáló függvények (metódusok) és változók (mezők, tulajdonságok) összessége. Erre a tankos példa nagyon jó volt. Azonban az OOP-nek nem csak ennyi feladata van. Az OOP egyik alapelve az öröklődés.


Legyen nekünk egy jármű osztályunk. Ez az osztály tartalmazza a kerekek számát, maximális sebességét (tulajdonság vagy mező), és olyan metódusokat, amik a jármű viselkedését befolyásolja, pl. elindulás, megállás.

Ez kódilag valami ilyesmi:


public class Vehicle {

public int NumberOfWheels;

public int MaxSpeed;


public void Start(int Speed) {

return;

}


public void Stop() {

return;

}

}


Ahhoz, hogy létrehozzunk egy tankot, már felhasználhatjuk a Vehicle osztályunkat, mivel a tanknak is vannak "kerekei" (pontosabban lánctalpai, de ez most lényegtelen), max. sebessége, és el tud indulni, valamint megállni, így ezeket már nem kell újra leprogramoznunk. Tehát ki kell egészítenünk egy löveggel és annak a tulajdonságaival.


public class Tank : Vehicle {

public int CannonAngle;

public int Ammo;


public void Shoot() {

return;

}

}


Képzeljünk el egy olyan osztályt, ami fájlokat kezel. Fájlokat be lehet tölteni memóriából, lemezről vagy az internetről. Mindegyikhez más-más programkód kell. A túlterhelés, vagy többalakúság lényege, hogy több függvény szerepel egyforma néven az osztályban, csak más paraméterekkel.


public class FileRdr {

public void Load(string Filename) {

return;

}


public void Load(Stream File) {

return;

}

}


Egy másik alapelv az egységbezárás. Ez tulajdonképpen annyit jelent, hogy az azonos feladatú metódusokat, mezőket és tulajdonságokat egy osztályba kell zárni. Meg lehet határozni, hogy a programozó mely függvényeket és mely mezőket használhatja, a többit pedig el lehet rejteni előle (public, protected, private kulcsszavakkal).

2012. aug. 1. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Jobbnál jobb válaszok! Köszönöm! Zöld ment természetesen! :D
2012. aug. 2. 08:48
 8/8 anonim válasza:
az osztály alapvetően majdnem olyan, mintha saját változót csinálnál.
2012. aug. 10. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!