Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ezt, hogyan kell megvalósítani?

Ezt, hogyan kell megvalósítani?

Figyelt kérdés

Mondjuk,hogy van egy játék amiben csíkot húz maga után egy pont.Az a csík amit húz maga után az sosem tűnik el mindig ott marad azon a helyen.

És ha belé megyek akkor neki ütközök a csíkomnak és vége a játéknak.


Ahhoz,hogy ütközést lehessen vizsgálni ahhoz mindig ismerni kell a csík pozícióját?

A húzott csikót mindig le kell tárolnom valamibe?


Vagy úgy is meg lehet oldani,hogy a csík szinkódjába nem e mentem bele vagy,hogy?


Össze vagyok zavarodva. OpenGL,C++


2012. júl. 19. 04:48
 1/4 iostream ***** válasza:

No. Mindenképpen tárolni kell a csíkot, a "spórolási lehetőség" amit te is észrevettél, hogy a grafika alapból tárolja a csíkot, akkor felesleges neked mégegyszer letárolni.

Ezzel az elgondolással két probléma van:

1) véglegesen összeköti a játékteret a pixelekkel, ami a mai, sokféle felbontású világban problémát jelent, meg erősen korlátoz is.

2) az újrarajzolást általában úgy kezdjük, hogy töröljük a videomemóriát (ráhúzunk egy nagy fekete téglalapot, feltöltjük semleges színnel, akármi), tudnod kell újrarajzolni a képernyőt. Ez persze megoldható, ha tárolsz egy képernyőképet, és arra rajzolsz folyamatosan, de nem tudom, te meg tudod-e csinálni ezt.

2012. júl. 19. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 _Jessy_ ***** válasza:

Tárolsz egy mátrixot, 0 értékekkel, ha a pont rálép valamelyik mezőre, akkor az értéke 1 lesz. Ha még egyszer rálép, akkor pedig vége a dolognak.

És ezt a mátrixot rajzolgatod folyamatosan. Azt hiszem kezdetnek ez a legegyszerűbb...

2012. júl. 19. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Mi a leghatékonyabb megoldás erre.

Ha a profik írnának egy ilyet akkor hogy valósítanák meg úgy mint az előző két hozzászólásban?

2012. júl. 21. 05:26
 4/4 anonim ***** válasza:

Én(nem profi) így állnék neki:


Csinálnák egy 500x500-as fehér bitképet paint-al.


Aztán megcsinálnám a pontot, nem kell mögé csík, ha belegondolsz az egyenest legkönnyebb úgy megcsinálni, ha a régi pont után a kettő összeér, így meg is kapod.


Aztán a kanyarodás, de amit te kérdezel, azt úgy oldanám meg, hogy: ha a piros csík irányában egy pixellel odébb van piros pixel, akkor nekimentél.

2012. júl. 22. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!