Mire van az OpenGL? Mikor használják az OpenGL könyvtárait egy c++ programban?
Az OpenGL (Open Graphics Library) egy részletesen kidolgozott szabvány ... Olyan API-t takar, amely segítségével egy egyszerű, szabványos felületen keresztül valósítható meg a grafikus kártya kezelése és a háromdimenziós grafika programozása. Az interfész több ezer különböző függvényhívásból áll, melynek segítségével a programozók szinte közvetlenül vezérelhetik a grafikus kártyát, segítségükkel 3 dimenziós alakzatokat rajzolhatnak ki, és a kirajzolás módját szabályozhatják. Széleskörűen használják a számítógéppel segített tervezésben/gépészetben/gyártásban (CAD/CAM/CAE), a virtuális valóság létrehozatalában, a tudományos élet különböző területein, és szimulátorok esetében is. Ezenkívül használják a különféle videojátékokban, Windows, Linux, BSD platformokon (ez a ,,desktop avagy hagyományos OpenGL) illetve mobiltelefonokon, játékkonzolokon (OpenGL ES).
Az OpenGL két fő célja:
Elrejteni különböző 3D-s gyorsítókkal való érintkezés bonyolultságát egyszerű és egységes API-t nyújtva.
Elrejteni a hardware platformok különböző képességeit minden implementációban megkövetelve az OpenGL jellemzők teljes készletének támogatását (ha szükséges szoftveres emulációval).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!