Hogyan csináljak egy 2D billiárd játékot?
Akkor mégsem "tudod" a C++ nyelvet.
Úgy állj neki, hogy tanulsz, megtanulod a programok hogyan épülnek fel és onnantól nem lesz gond.
Én csak azon baszkódnék, hogy milyen gyorsan menjen a golyó és mennyit lassuljon (hány %-t adja a mozgási energiájának a másik/többi golyónak). De ezt egy darab "sebesség" változóval csinálnám, ami valami időfüggvény hatására csökken.
Minden golyónak még lenne egy irányvektora.
Amikor egyik golyó eléri a másikat (nem a középpont a középpontot, hanem vagy kör egyenlettel a két golyó egymást, vagy valami közelítéses becslésre), akkor az irányvektorok sebesség és irányszög alapján összeadódnának/átadódnának egymásba. De még itt is kéne egy kicsit belenyúlni, hogy frankó legyen.
Arra a problémára is figyelni kell, mikor a fehér mondjuk egyszerre ér hozzá két golyóhoz. (ugyebár gáz lenne, ha csak az egyiket lökné meg...)
Stb...
Rajzolni is kéne hozzá egy pályát, meg megcsinálni, hogy forogjanak a golyók (számokat nem feltétlenül kéne még beleírni, stb... de a csíkos golyóknál látszódjon, hogy forognak menet közben)
A falról meg nem bonyolult a visszapattanás.
Meg még 1-2 dologgal ki lehet bővíteni: grafika, jobb fizika, lehessen a golyókat csavarni is, ne csak egyenesen lökni, játékosokat definiálni, meg írni olyat, hogy számítógéppel is lehessen játszani. Azon már el kell agyalni egy fél órát, hogy hogy legyen frankó.
Nem értem mik lehetnek még a problémák.
A 2. hozzászóló vagyok!
Még nem nagyon reagáltál, így megpróbálom megadni a kezdő lökést!
Én így kezdeném:
#include <stdio.h> //a többi már jön magától, nem?
De máshogy is lehet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!