Mi kell ahhoz, hogy magamtól írjak fizikát egy billiárd játékra?
Én hozzátenném még, mint nem programozó, hogy pont erre vannak olyan fizikai motorok, mint Havok vagy Physix. (igaz, utóbbi gyártófüggő)
Talán létezik ingyenes alternatíva is.
Egyébként ismerek egy remek billiárdos játékot, az a címe, hogy 3D Live Pool. Abból talán elleshetsz pár trükköt. (nem forráskódokra gondolok, csak működésre)
Tessék, feltöltöm neked ide:
*****
* Automatikusan eltávolított tartalom.
Vagy esetleg egy 3D programban (3dsmax, maya, softimage) próbáld ki a fizikát, ha jól emlékszem, valahol logolja vagy script nézetben kiírja a kiszámított lépéseket (ebben nem vagyok 100% biztos), talán az alapján már tudsz valamit kezdeni.
Meg a Unity motornak is van fizikai része, oda is nézzél be.
De csak hogy egy lapon legyünk. Első HSZ-emet nem azért írtam, mert paraszt vagyok vagy valami, csak annyi wannabe "hogy lehet programozni, játékot készíteni stb..." kérdés van az oldalon, hogy valami borzasztó.
Akármennyire is lepontozós kedvedben vagy kedves kérdező, az elsőnek igaza van. Elsősorban tanulj meg programozni. Utána elkezdhetsz azon gondolkodni, hogy hogyan lehet kiszámolni biliárdgolyó pályáját ütközés után, meg ehhez hasonló dolgokat. Kezdésnek például meg lehet írni egy egyszerűbb verziót fénytan alapján, aztán lehet fejleszteni. Ja és hogy tudd, én meg a hülye kérdezőket utálom, akik komplett program, programrész megírásának hogyanjáról kérdezősködnek, a legkisebb tudás nélkül. Írjak példát? Ha gondolod idebiggyeszthetek pár száz soros kódot, de a kérdésed alapján nem hiszem hogy egy mukkot is értenél belőle :)
Végezetül csak annyit, hogy pontozz csak le, lexarom. Hidd el nem lesznek miatta álmatlan éjszakáim :D És egy jó tanács. Ahelyett, hogy ilyen kérdéseket teszel fel, ülj le és gondolkodj a problémán. Ha pedig nem megy, akkor meg hagyd a fenébe.
Két dolog kell:
1. Fizika ismerete, pontosabban a kinetika beható ismerete (nem nehéz: ütközés, lendület, súrlódás, és hasonlók)
2. Mindezt tudnod kell lefordítani egy számítógép nyelvére a megfelelő programozási nyelvben (szintén nem nehéz, egy kis matekozás a számokkal, változókkal)
17:30 válaszló tökéletes választ adott így már tudom mit tanuljak nem pedig kérdésemben és a tudásomba próbál kifogást keresni mint a 17:25 válaszoló.
17:30 ment a zöld kéz.
17:25 le vagy pontozva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!