Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan lehet megcsinálni Game...

Hogyan lehet megcsinálni Game Maker-ben hogy a karakter lézersugarat lőjön ki, ami ha eltalálja az ellenséget megsemmisül?

Figyelt kérdés
2012. márc. 16. 11:47
 1/4 anonim válasza:

Konkrét kódot ne nagyon várj senkitől szerintem. Nézegesd a hivatalos/nem hivatalos tutorialokat (google a barátod), rengeteget segítenek, ha csak most kezded tanulni a programot.

[link]

Ezek közül a "Tutorial: Creating a Scrolling Shooter (zip file, 1.8 MB)"-t ajánlom a problémádhoz.

2012. márc. 16. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszodat.nem hittem volna hogy ilyen hamar küld majd valaki egyet.
2012. márc. 16. 14:15
 3/4 A kérdező kommentje:
léccives tudnál olyan linket adni ami videó,mert ezzel nem tudok mit kezdeni?
2012. márc. 16. 14:18
 4/4 anonim ***** válasza:

A Game Maker-t még soha nem használtam,de elméleti síkon úgy kellene megoldani hogy fogod a lézerednek szánt srpite-ot,hozzá rendelet a karakteredhez (parent,group)és beállítod hogy a játékban automatikusan ne jelenjen meg a lézer a kezdésnél (spawn).


Ha a Game Maker-ben nem lehet csak egy kattintással hozzá rendelni az egyik sprite-ot a másikhoz hanem scriptelni kell,akkor csak annyit kell tenned hogy a lézer x,y pozícióját beállítod x = karakter y = karakter vagyis a karakter pozíciójába így ahogy változik a karakter pozíciója úgy változik a lézeré is.Szóval a lézer a karakterrel együtt fog mozogni,de ügye ne jelenjen meg még nem lősz.


Majd beállítod hogy ha lenyomod mondjuk a bal egérgombot,akkor a lézer jelenjen meg az adott pozícióban ismétlődően még az adott gomb,billentyű nyomva van,és mozogjon x,y tengelyen x,y sebességgel.Mondjuk y = y+ 1 vagy x = x+ 1 (1 a sebesség x+ y+ az irány lehet x- y- is)

Ügye mivel a sprite-ot a karakterhez rendeled így az x,y pozíciója relatív.

Nem tudom game maker-ben hogy megy.Lehet hogy az adott sprite-ra ható gravitáció irányával kell játszadozni hogy mozgásra bird a lézert.


Ha ez meg van,csak annyit kell tenned hogy az ütköztetést (collision) ellenörzöd a lézer sprite és az ellenség sprite között majd beállítod hogyha a lézer ütközik (collide) az ellenséggel,akkor az adott ellenség és az adott lézer sprite is semmisüljön meg (destroy) vagy az ellenség élete csökkenjen élet = élet - 1 és ha az élet értéke < 1 akkor semmisüljön meg.


Ha ütközés vizsgálat nincs a Game Maker-ben,akkor megoldhatod még pozíció ellenörzésével is.Ha a lézer x vagy y pozíciója egyenlő az ellenség pozíciójával akkor semmisüljön meg az ellenség és az adott lézer sprite is.


Nem tudom hogy ez segít-e rávezetni hogy kell,de sajnos nem ismerem a Game Maker-t hogy pontos választ tudjak adni.


Minden esetre itt egy magyar game maker fórum,kérdezd őket hátha tudnak ha más nem magyar nyelvű oktató anyagokat neked:

[link]


De nem valami aktív.


Ha nem kapsz segítséget és magyar nyelvű oktató anyagokat sem találsz akkor próbáld ki a Game Editort:


[link]


Ez a Game Maker-hez hasonló,viszont egyszerűbb elkezdeni mivel nagyon sok oktató anyag van mellékelve hozzá,ami olyan hogyha elindítod,akkor a program magától elkezdi csinálni valós időben,így bemutatva neked mit hogy kell.


De ha angolul nem tudsz és nincs igazán gyakorlatod a dologban,ezzel sem jutsz messzire mert magyar nyelvű oktató anyag és közösség még annyi sincs mint a Game Maker-nek

2012. márc. 17. 01:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!