A programozásba mi a művészi?
nem tudom, 2 dolgot tudok elképzelni, az egyik, hogy egy problémára lehet több megoldást is adni és lehet, hogy egyik "szebb" mint a másik, ahogy egy matekfeladatra is vannak "szép" megoldások.
A másik, hogy van egy olyan verseny, ahol úgy kell megírni a kódot, hogy a szöveg valamilyen ábrát adjon ki.
Főleg az elegancia.
Egy feladatot meg lehet oldani sokféleképpen. Mondok egy példát: írasd ki 1-től 50-ig a prím számokat!
1.
Ősember módjára nekiállsz, és végignézed minden számra, hogy osztható-e egy vele kisebbel, ha teszem azt az 5-nél jársz, akkor
5/2 = 2,5 (nem)
5/3 = 1,66... (nem)
5/4 = 1,25 (nem)
=> tehát 5 prímszám
Nyilván ez a legnyilvánvalóbb algoritmus, de nagy számoknál mert eléggé eldurvul ez a sok szorzás. és lassú is lesz a program Ebben nincs semmi művészi.
2.
Prímszitával számolod
Felírod 1-50-ig a számokat,. Kezded a kettessel, és kihúzod a többszöröseit. Aztán a hármas többszöröseit. Aztán az 5-ös többszöröseit (mivel a 4-et már kihúztad). Így pillanatok alatt kiderül, mik a prím számok. Ez egy gyors, és elegáns megoldás.
Képzelheted, hogy egy összetett programban/programrészben mennyi olyan dolog van, amit egy kis rafinériával művészi egyszerűséggel meg lehet oldani, az ősemberes "essünk neki" módszer helyett.
A programozást olyan szempontból is lehet művészetnek takinteni, hogy alkothat benne az ember.
Jóformán a "semmiből" létre hozhat kódokat, alkalmaztásokat, akár egy teljes virtuális világot. (Játékokat, stb...)
Nem csak a kódolást lehet művészi szinten, kreatívan végezni, az eredményét, mint egységet is lehet 1-1 alkotásnak tekinteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!