Van különbség C++ban aközött hogy COUT-tal vagy PRINTF-el írunk ki valamit a képernyőre? Melyiket érdemes használni s miért?
Ha printf-et használsz, akkor formátumkódokkal kell megspékelned az üzeneted:
printf(''Valami szöveg ennyi: %d'', n);
ahol n tízes számrendszerbeli egész szám.
Ellenben couttal:
cout << ''Valami szöveg ennyi:'' << n;
nem kellenek kódok, egyszerűbb használni.
A printf a cstdio könyvtár része, egy függvény, a cout pedig az iostream könyvtárban megadott ostream típusú objektum.
Használatban az a legnagyobb különbség, hogy a printf nem típusbiztos, azt adsz meg neki, amit akarsz:
double d = 3.14;
printf("pi: %d\n", d);
Ez így hibás eredményt fog kiadni.
A cout típusbiztos, mindig az az operator<< fog meghívódni, amelyik kell. Formázási lehetőségekben eltérnek kicsit, printf-nél a %-os bűvészkedés van, cout-nál manipulátorok beadásával lehet búgatni.
A másik dolog, a szinkronizálás. Ugye a printf és a cout is pufferel, és ugyanarra a csatornára írnak, ez okozhatna gondot. Alapból tudtommal szinkronizálnak, tehát nem fog keveredni az írás, de ezt ki lehet kapcsolni. Ne kapcsold ki, és akkor nincs gond a keverésükkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!