Miért nem működik?
Írtam C++ nyelven Dev-C++ -ban egy programot.
Ha elindítom akkor működik is adiig amíg bekéri az első szmot.
Beírom majd nyomok egy entert és a program bezáródik, mintha nem is látná az if utasításomat és az else ágat.
Mi lehet a hiba?
a forráskódom:
#include <iostream>
int main()
{
int a;
std::cout << "Irj be egy szamot, ami nagyobb mint 5 :" std::edl ;
std::cin >> a;
if (a <= 5)
std::cout "Ez a szam:" << a << "nem nagyobb mint 5 !" ;
else
std::cout << "Koszonom!" std::endl ;
return 0;
}
Mi lehet a hiba?





kijavítottam a hibákat:
int main()
{
int a;
std::cout << "Irj be egy szamot, ami nagyobb mint 5 :" <<std::endl;
std::cin >> a;
if (a <= 5)
std::cout "Ez a szam:" << a << "nem nagyobb mint 5 !" ;
else
std::cout << "Koszonom!" <<std::endl ;
return 0;
}





Egy megjegyzés: felesleges az endl. Simán írd bele a stringbe, hogy \n. Ugyanaz lesz a hatás, csak kicsit gyorsabb lesz.
A hiba pedig nem létezik. Vagyis nem a programban. A program pontosan azt csinálja, amit mondtál neki: megvizsgálja a számot, kiír valamit, aztán befejeződik. Te mire számítottál, hogy miután befejeződik, még ott marad neked nyitva egy csak a programnak nyitott konzolablak? Nyiss egy konzolablakot, és futtasd abból.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!