Blender + Delphi = 3D-s játék?
Ez azért nem ilyen egyszerű.
Blender-ben az egész játékot elkészítheted de csak Python-ban lehet scriptelni rá Delphi-ben nem.
De ha blenderben csak a modelleket és animációkat akarod elkészíteni,és delphiben akarod a játékot írni akkor először is kell még egy grafikus motor és fizikai motor is.Ha ez megvan,akkor birod "megnyitni" delphi-ben a modelleket de ettől még játék nem lesz belőle.Le kell programoznod a játékmenetet,AI-t.
Szóval lehetséges,de nem olyan egyszerűen mint ahogy leírtad hogy modell blender-ből ki,delphi-be be,játék kész.
Grafikus motor:
Ogre3D
Irrlicht
CrystalSpace 3D
Fizikai motor
Newton
Ode
Például ezek valamelyikre is szükséged lesz.De ahogy mondtam ettől még nem lesz játék belőle a játékmenetet,neked kell lekódolnod.
Ha érdekel a játék fejlesztés Delphi helyett,még használhatsz:
komplett motorokat amikre valamilyen más nyelven lehet scriptelni:
Unity (C#,Boo,Java)
Shiva3D (LUA)
Leadwerks (hivatalosan bármi de a LUA a natív nyelv)
3D Game Studio (Lite-C)
Unreal Development Kit (Unreal Script)
Blender (Python)
Vagy játékfejlesztésre kihegyezett nyelveket amik föleg basic nyelvre épülnek:
DarkBasic
BlitzBasic
GLBasic
PlayBasic
Vagy akár úgy nevezett makereket amikben szintén lehet scriptelni,de általában valami sajátos nyelven:
FPS Creator (FPI Script,DarkBasic Pro)
3D GameMaker (nem lehet scriptelni)
3DRad (AngelScript)
Game Maker (GML)
Game Editor (C)
Maker3D (sajátos basic szerű nyelv,nincs neve)
Tululoo (Java)
Ezeknek a komplett motoroknak,nyelveknek makereknek amit felsoroltam a lényege hogy a játék fejlesztés több területén segítséget nyújtanak.Nem csak grafikában,fizikában de a játékmenet programozásában,scriptelésében is például.
De amint látod a Delphi-t nem igen támogatja egyik sem.Talán a Leadwerks elméletileg arra bármilyen nyelven lehet kódolni de a LUA,C++,Pascal nyelvet támogatja hivatalosan.
De ha mindenképp Delphi-ben akarsz játékot fejleszteni Blender modellekkel,lehetséges csak találnod kell hozzá egy grafikus motort és fizikai motort minimum.Vagy írnod kell sajátot.Blender modell önmagában nem elég.
Szerintem a Leadwerks-t próbáld meg,az egy komplett motor,nagyon szép és elméletileg bármiben lehet rá kódolni tehát Delphi-ben is.Legalábbis ezt írják a motor jellemzőinél.
De ha még soha nem írtál játékot,talán érdemesebb lenne először valami 2D-vel kezdened nem 3D-vel.
Találtam egy jó lapot a lehet tanulni valamit.
www.informatika.weboldala.net
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!