Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Blender + Delphi = 3D-s játék?

Blender + Delphi = 3D-s játék?

Figyelt kérdés
Megvalósítható az alábbi ötlet, miszerint Blenderben elkészítem a modelleket, és azokat Delphivel megnyitom, és lesz belőle egy játék? Ha igen, mi ennek a módja?
2012. márc. 12. 15:30
 1/2 anonim ***** válasza:

Ez azért nem ilyen egyszerű.

Blender-ben az egész játékot elkészítheted de csak Python-ban lehet scriptelni rá Delphi-ben nem.


De ha blenderben csak a modelleket és animációkat akarod elkészíteni,és delphiben akarod a játékot írni akkor először is kell még egy grafikus motor és fizikai motor is.Ha ez megvan,akkor birod "megnyitni" delphi-ben a modelleket de ettől még játék nem lesz belőle.Le kell programoznod a játékmenetet,AI-t.

Szóval lehetséges,de nem olyan egyszerűen mint ahogy leírtad hogy modell blender-ből ki,delphi-be be,játék kész.


Grafikus motor:

Ogre3D

Irrlicht

CrystalSpace 3D


Fizikai motor

Newton

Ode


Például ezek valamelyikre is szükséged lesz.De ahogy mondtam ettől még nem lesz játék belőle a játékmenetet,neked kell lekódolnod.


Ha érdekel a játék fejlesztés Delphi helyett,még használhatsz:


komplett motorokat amikre valamilyen más nyelven lehet scriptelni:


Unity (C#,Boo,Java)

Shiva3D (LUA)

Leadwerks (hivatalosan bármi de a LUA a natív nyelv)

3D Game Studio (Lite-C)

Unreal Development Kit (Unreal Script)

Blender (Python)


Vagy játékfejlesztésre kihegyezett nyelveket amik föleg basic nyelvre épülnek:


DarkBasic

BlitzBasic

GLBasic

PlayBasic


Vagy akár úgy nevezett makereket amikben szintén lehet scriptelni,de általában valami sajátos nyelven:


FPS Creator (FPI Script,DarkBasic Pro)

3D GameMaker (nem lehet scriptelni)

3DRad (AngelScript)

Game Maker (GML)

Game Editor (C)

Maker3D (sajátos basic szerű nyelv,nincs neve)

Tululoo (Java)


Ezeknek a komplett motoroknak,nyelveknek makereknek amit felsoroltam a lényege hogy a játék fejlesztés több területén segítséget nyújtanak.Nem csak grafikában,fizikában de a játékmenet programozásában,scriptelésében is például.

De amint látod a Delphi-t nem igen támogatja egyik sem.Talán a Leadwerks elméletileg arra bármilyen nyelven lehet kódolni de a LUA,C++,Pascal nyelvet támogatja hivatalosan.


De ha mindenképp Delphi-ben akarsz játékot fejleszteni Blender modellekkel,lehetséges csak találnod kell hozzá egy grafikus motort és fizikai motort minimum.Vagy írnod kell sajátot.Blender modell önmagában nem elég.


Szerintem a Leadwerks-t próbáld meg,az egy komplett motor,nagyon szép és elméletileg bármiben lehet rá kódolni tehát Delphi-ben is.Legalábbis ezt írják a motor jellemzőinél.


De ha még soha nem írtál játékot,talán érdemesebb lenne először valami 2D-vel kezdened nem 3D-vel.

2012. márc. 13. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:

Találtam egy jó lapot a lehet tanulni valamit.

www.informatika.weboldala.net

2012. jún. 12. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!