Melyik nyelvet válasszam játék fejlesztéshez?
Játék fejlesztéshez keresek valami egyszerű nyelvet.Nincsenek komoly szándékaim,sem komoly tapasztalatom programozás terén ezért valami egyszerű nyelvet szeretnék használni,tanulni.3 nyelv között gondolkozok jelen pillanatban,de nem tudom melyiket válasszam.
Az egyik a DarkBasic Professional a másik a GLBasic a 3. a Biltz3D.
A DarkBasic Pro-ban az vonzz a legjobban hogy "modern" technikákat képes alkalmazni és a játékfejlesztés minden területét le egyszerüsíti előre megírt funkciókkal csak használni kell őket.AI,Fizika,Shader Programozés,kezelés,Hálózat kezelés,Animáció kezelés és általánosságban is sok előre kész funkciókat tartalmaz példádul kamera kezelésre,fényekre,árnyékokra...stb.De akár konrét játék elemekre is mint időjárás,változó égbolt,felhőkkel,napszakok váltakozása.Szóval nagyon sokat tud.Ráadásul a DarkBasic Pro közössége rengeteg forráskódot megoszt egymással a hivatalos fórumon amikből sokat lehet tanulni.Ám ami mégis vissza tart az hogy csak Windows-ra lehet fejleszteni és sokat hallottam arról hogy a DarkBasic Pro-ban írt alkalmazások nagyon lassúak.Ezt tapasztaltam is,a hivatalos oldalról letöltöttem egy egyszerű FPS játék forráskódját.Csak egy pici pálya volt ellenségek nélkül,de rengeteg effektel tele nyomva és 18 FPS-el döcögött...Jó mondjuk ezen gondolom lehetne finomítani ha valahogy megoldanám hogy csak azt renderelje,töltse be amit "látunk" de a pálya mérete miatt ez akkor is durva szerintem.De nagyon látványos volt ami igazán bemutatta a DarkBasic Pro-ban rejlő lehetőségeket.
A GLBasic azért érdekel mert a DarkBasic Pro-hoz hasonlóan ebben is lehet modern technikákat alkalmazni de lehet több platformra is fejleszteni mint MacOS,Linux,Windows..És ez is rengeteg kész funkciót tartalmaz amivel le egyszerüsíti a játék fejlesztést.Ám ami vissza tart vagy jobban mondva ami miatt inkább a DarkBasicPro-hoz húzok,az hogy a DarkBasic Pro hoz viszonyítva sokkal kevesebbet tud. AI,Shader,Fizika és Animációk programozásához szinte semmit nem tartalmaz nekünk kell a 0-ról kódolni mindent.Igaz elméletileg tartalmazza a newton fizikai motort,ám a parancs készletében semmit nem találok amivel fizikára lehet utasításokat adni.És annak ellenére hogy 3D motort is tartalmaz,a GLBasic közössége gyakorlatilag csak 2D játékokat fejleszt benne szóval ha 3D játékot akarok fejleszteni,gyakorlatilag semmi segítségem,támpontom nincs leszámítva azt a pár példát amit mellékelnek hozzá.
És elméletilag a 3D motorja sokat tud,de nem láttam semmi olyasmit ami igazán bemutatná a képességeit a mellékelt 3D példák még egy 10 évvel ezelőtti játékban sem állnák meg igazán a helyüket ezért kétségeim vannak a képességeit illetően.De a crossplatform technológiája miatt továbbra is érdekel.
A Blitz3D nem is érdekel igazán mert elég elavult,csak azért említem meg hogy lássátok milyen kategóriában gondokozok....Szóval az ilyen Unreal Development Kit,Unity..stb nem érdekel hol ott tudom célszerűbb lenne.De ahogy írtam nincsenek komoly terveim sem tapasztalatom ezért úgy gondolom felesleges komolyabb motorok,nyelvek között nézelődnöm és inkább csak az ilyen hobbi cuccok,nyelvek között nézelődök.
Egyenlőre erőteljesen a DarkBasic Pro felé húzok,mert az a legokosabb hasonló nyelvek között.De kétségeim vannak a sebessége miatt.A GLBasic is érdekelne de kétségeim vannak a látottak miatt a tudását illetően,például a GLBasic-ben szereplő 3D példák semmivel sem szebbek,jobbak mint amik a Blitz3D-hez vannak.
Szóval van valaki itt akinek van tapasztalata ezen a téren és tudna tanácsot adni vagy ajánlani valami mást?
Előre is köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!