Hogyan kezdjek C++ nyelven játékfejlesztésbe?
Cél:
Hosszútávú célom, hogy elkészítsek egy point and click kalandjátékot. Maga a grafika stop motion technikával készülne. Ehhez hasonló módon:
http://www.youtube.com/watch?v=m2GfldCbK80&noredirect=1
Kérdés:
Játékfejlesztők, grafikus programok fejlesztésében jártas személyek tanácsát szeretném kérni abban, hogy hogyan tudnék elindulni a fejlesztéshez szükséges ismeretek elsajátításában. Elsősorban olyan válaszokat várok, hogy milyen fejlesztőkörnyezetben érdemes fejleszteni, esetleg érdemesebb megtanulni egy másik programnyelvet, linkeket dokumentációkhoz, segédanyagokat.
Eddigi ismereteim:
-C/C++ stabil ismerete
-Alapvető grafikai ismeretek
-3D modellezés tapasztalat (3Ds max, Blender)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amennyiben tényleg rendelkezel az általad felsorolt ismeretekkel, akkor nem értem, hogy mi okoz gondot.
A fejlesztő környezet meg lényegében mindegy, amelyik kényelmes. Akár notepadban is meg lehet írni egy komplett játékot, csak nem kényelmes.
De, hogy pontosabb választ is adjak, tanulj meg grafikát létrehozni C++-ban. Ehhez ajánlom az OpenGL-el való ismerkedést!
Számítógépes grafikáról itt találhatsz pár dolgot: [link]
Esetleg ismerkedj kicsit ezzel: [link]
Vagy ezzel: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A point & click játékokban a munka nagy része a történet és a díszletek kidolgozása.
A programozás részében az a nehéz, hogy egy elég rugalmas rendszert kell írni, amibe minden belefér, amit bele akarsz rakni, és még az is, amire most nem gondolsz. De ha túl általánosat írsz akkor meg egyrészt nehéz lesz a saját rendszeredet "programozni" a sztorival, másrészt bonyolult magát a rendszert elkészíteni.
Hogy mi kell a fejlesztéshez? A meglévő ismereteid alapján: kitartás. Mindent tudsz, ami kell, illetve még egy grafikus könyvtárat esetleg meg kell ismerj, de egy nem nagyteljesítményű grafikát használó programnál igazándiból egy Qt, mindenféle opengl nélkül is teljesen elegendő, hiszen csak előre elkészített képeket rakosgatsz egymás mellé/után.
Tehát minél előbb kezdd el, (szinte) mindent tudsz.
Én a legtöbb játékomat Visual Studioban készítettem (C# és C++), a legkomolyabbat viszont Notepad2-vel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!