C++ Hogyan hozok létre nagy mennyiségű objektumot?
Azt szeretném megoldani, hogy a példányosításnál a program adja meg a létrehozott objektumok neveit. Ezt hogyan tehetem meg?
Tehát mondjuk van egy játékom, ahol bizonyos események hatására szörnyek manifesztálódnak és a szörnyek viselkedését egy osztály határozza meg. Az osztály neve mondjuk legyen Szorny, az objektumok meg olyan neveken jöjjenek létre hogy SzornyPl1, SzornyPl2, ... SzornyPl1024. Milyen megoldások léteznek erre? Az elnevezéseket lehet mondjuk egy számláló integer tömbhöz kötni?
Jahm és még egy kérdés: Hogyan törlök egy objektumot a memóriából?
Az objektumok törlése a
delete név;
illetve
delete[] tömbnév;
módon lehetséges.
Ez meghívja a destruktort, ami megszünteti az objektumot.
Az egyes létrejövő objektumokat a konstruktorban inicializálhatod. Legyen egy számláló, ami számolja a szörnyeket, és ezt az értéket stringként kell hozzáfűzni a névhez.
Map template-el ami egy kereső fa ami key value párokat tárol. "Sorszámozhatod" akár string-el is az objektumakat. Tekinthető a tömb általánosításának is.
C++-ban meg lehet csinálni hogy így hivatkozz egy szörny objektumra: t["szörny1"] ha t egy Map template segítségével léterhozott absztrakt tömb. (Utána kéne nézni, rég c++-oztam) Lehet hogy alapból nem tudja így a map de akkor egy operator overloading-al megoldható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!