Mivel kezdjünk bele?
pölö hogy bejegyeztetitek a céget?
Amúgy hidd el nekem hogy nem lesz jövője.
Nem semmi amit akartok.
Próbáljatok megcsinálni valami apróságot először.
pl:
Legyen egy kék kör ami tud mozogni előre,hátra,jobbra,balra.
És ha nem tudjátok,hogy hogyan,akkor gyűljön össze az a banda és tanuljátok együtt a tanuljuk meg a c++ programozási nyelvet 24 óra alatt című könyvet.
:)Én is azt csinálom .)
Kérdezhetek pár dolgot?
Hány évesek vagytok?
És hány fős a banda?
Merre laktok?
Egyelőre semmiféleképpen ne alapítsatok céget. Tanuljátok meg a szükséges szakmákat. Középiskola után irány az egyetem, a cél, hogy profik legyetek a szakmában. Ha lesz egy kis élettapasztalatotok, akkor tudni fogjátok, hogy egy cég alapítása és fenntartása mekkora költségekkel jár.
Nézzünk egy igen durva becslést a költségekre (mondjuk kft. esetén)?
Az alapítás költsége 50000-150000 Ft közé tehető (durva becslés)
A kft. részére törzstőkét kell bocsátani, ez fogja a tagok tulajdoni arányát megtestesíteni:
ez min 500000 Ft (250000 Ft-ot alapításkor be kell fizetni, a másik felét egy éven belül.
A cégnek meg kell vennie a szükséges eszközöket (számítógépeket szoftvereket).
Szükség lesz egy könyvelőre is: kb 15000 ft/hótól (ez nagyon baráti ár)
Legalább egy tagnak a cég működéséhez előírt végzettségekkel rendelkezni kell(bizonyos tevékenységek csak megfelelő végzettség mellett végezhetők, az informatikai tevékenységek ilyenek).
A vállalkozásnak legalább egy munkára kötelezett tagjának lennie kell. A munkára kötelezett tag utáni költségek: járulékok+bér. Jelenleg ha jól tudom a bruttó minimálbér 73500 Ft. Ennél biztos, hogy többet kell fizetni havonta, mert a szakképzett minimálbért minimum ki kell perkálni.
A játékfejlesztéssel padig a legnagyobb probléma, hogy hatalmas tőke kell hozzá. Több éven keresztül folyamatos költségekkel kell számolni (bérek, közüzemi számlák, stb.). A játék elkészülte után lehet csak bevételekre számítani.
A magas színvonalú játékok fejlesztési költségbe milliárdos nagyságrendekben mérhető (Forintban).
Egyébként még egy dolog biztos, hogy 3 ember egy jó játék elkészítéséhez teljes mértékig kevés. A normális játékfejlesztő cégeknél akár több százan, esetleg több ezren is dolgoznak egy játékon, és ilyen csapatban is évekig tart a jó játékok fejlesztése. Simán ki lehet kalkulálni, hogy 3 embernek majdnem egy örökkévalóság lenne egy olyan játékok elkészíteni, amit a piacon el is lehet adni. A game maker-ökkel készült bénaságokkal pedig nem lehet labdába rúgni.
Ha tényleg játékfejlesztéssel szeretnétek foglalkozni, akkor az a legegyszerűbb megoldás, hogy egyetemen szereztek programozói diplomát, profi szintem megtanuljátok a szakmát, és ha tényleg kiválóak vagytok a szakmában, akkor megpróbáltok elhelyezkedni egy játékfejlesztő cégnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!