C++ lefut egy "játék" és a végén megszeretném ismételni (igen vagy nem) és ha igen akkor elejéről kezdje ha nem akkor lépjen ki. ezt hogy lehetne?
while(true)
{
jatek();
if(nemkartovabbjatszani())
{
return 0;
}
}
omg while(true)
while(akarjatszani) {...} return 0;
"omg while(true)"
Mi a különbség a futás szempontjából? Tudom, "végtelen" ciklus, meg bla-bla, de a faxomat se érdekli. Így is működik.
Akkor minek használjuk a "modern" programszerkezeti megoldásokat. A goto parancs mindent megold nem? Vagy hol a határ.
A vizsgán azért buktatnak meg ilyenekért mert abszolút szabálytan.
A munkahelyen azért cseszegetnek ilyen miatt, mert túl sok hibát hordozhat magában, valamint rossz gyakorlatra utal...
"utólag csak annyit, hogy nem buktattak meg vizsgán, csodálatos módon még fordítóprogramomat is elfogadták"
Ebben semmi csodálatos nincs, az oka talán az, hogy nem az volt a tárgy célja, hogy programozni tanítson, hanem hogy tudd hogyan épül fel egy fordító. A másik oka, hogy valószínűleg nem nézik át sorról sorra a programokat, sőt általában nem néznek bele mélyebben a kódba.
Nem azért kell egyértelműen kódolni, mert alkalmatlan vagy és nem látod át amikor megírod, hanem azért, hogy félév múlva is _azonnal_ átlásd és ne keljen percekig-órákig bogarászni, hogy miért úgy működik ahogy rosszabb esetben órákat debugolni.
Ezért nem szeretik jobb helyeken az ilyet.
Most nagyon menőnek tűnhet neked, hogy két sorral kevesebb, de majd rájössz, hogy sokkal menőbb precízen és egyértelműen programozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!