Melyikkel érdemes kezdeni? Opengl vagy DirectX?
Figyelt kérdés
Már egy ideje tanulom a C++ nyelvet, és szeretnék végre grafikusan is programozni, de nem tudom hogy Opengl vagy DirectX-szel érdemes-e kezdeni. Szerintetek? Melyik a könnyebb? Csak 2D-s játékokat szeretnék írni, és Pascalban már rengeteget írtam, de meguntam mert már elavult és senkit sem érdekel. A válaszokat előre is köszönöm. (17/f)2011. jún. 28. 19:00
1/6 anonim 



válasza:





Szerintem az OpenGl-el érdemesebb kezdeni
2/6 anonim 



válasza:





Ha csak 2D-s játékokat szeretnél, akkor van más választásod is, az általad írt két könyvtár legfőbb feladata inkább a 3D (ha mégis ezekből választasz, az OpenGL-t javaslom, mert több-platformos és nyílt-forrású).
Javaslom az SDL-t, jó 2D-s játékokat lehet vele írni, és ha szükséges az OpenGL-el is társítható (szintén több-platformra van, és nyílt-forrású)
3/6 anonim 



válasza:





Mindkettő a magam nemében érdekesség, egyikkel sem jársz rosszabbul vagy jobban. 2D-re az OpenGL kicsit ágyúval verébre, persze annak is van 2D-s része, de elsősorban egy 3D-s könyvtár, míg a DirectX egy könyvtárcsomag, van benne DirectInput, Direct2D meg kutyaf*sza. Talán érdemesebb ezzel kezdeni, ha mondjuk windows alatt maradsz. OpenGL egyik előnye, hogy több platformon érhető el.
4/6 A kérdező kommentje:
Windows alatt fogok maradni, de a jövőt is figyelembe kell venni, valószínűleg ezzel fogok majd dolgozni. :)
2011. jún. 29. 19:03
5/6 anonim 



válasza:





Azt, hogy pontosan mivel fogsz dolgozni, úgysem tudod előre. Tanuld meg a 2D/3D programozás alapdolgait VALAMELYIKKEL, tökmindegy, melyikkel, és utána nagyon könnyű lesz váltani, persze kis idő, amíg kiismered a másik könyvtár logikáját, de mindkettő egy elég jól felépített rendszer.
6/6 A kérdező kommentje:
Rendben, köszönöm.
Esetleg valami értelmes könyv? vagy valaki olyan aki tanítana?
2011. jún. 30. 11:35
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!