Pascal-ban "openGl-ezni" szeretnék, hol találok lehetőleg magyar leírásokat hozzá?
sajna így hirtelen nem találtam magyar leírást, viszont ha picit értessz angolul, ezzel nem lessz problémád:
Régóta foglalkozom az opengl-el de nem nagyon emlékszem jó magyar jegyzetre,(mellesleg directx-ből sem emlékszem hogy lenne jó magyar induló)főleg nem pascalban. Nincs szerencséd mert a leginkább C++ ban vannak oktató dolgok hozzá.
Rászántam kb 10percet a keresésre de sajnos nem találtam az első válaszoló által írtnál jobbat [link] a szomorú az, hogy ez szinte semmire nem elég az elinduláshoz.
Javaslom, ha szeretnél a 3d grafikával mélyebben foglalkozni tanuld meg először a C++-t ha más régóta pascalozol gyorsan fogsz vele haladni.(a direcx api-hoz is c++ tudás szükséges.
Én anno innen sokat tanultam [link] a példaprogramok megvannak pascalban is de a tutorial alapvetöen c++ ban magyaráz.
Egyébként a fejlődés valahogy úgy működik, hogy megtanulod az alapokat és kiismered az opengl-t. Ez elegendő ahoz, hogy az új teknológiák dokumentációját megértsd így tudod használni azokat(shaderek, mapping stb).
Egy komolyabb játékokat szeretnél írn isokat lehet tanulni régi nyílt forráskódú enginekből, itt természetesen nem a legújabb teknikákat használják de sokat lehet tanulni a profiktól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!