Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogy tudom egy egyszerűbb...

Hogy tudom egy egyszerűbb játéknál az útvonalat meghatározni? (bővebben lent)

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Hogy tudok pl egy 10*10-es pályán megoldani azt, hogy a számítógép tudja a legrövidebb utat a start és a cél mezők között, úgy hogy (az "útvonaltervezés" előtt) akadályokat (olyan mező amire nem tudok rálépni) tudok elhelyezni?


Hogy érthetőbb legyen pl itt ennél a játékban:

[link]


Ugye a boltot akárhogy be tudom rendezni, a vásárlók mégis tudják hova kell menniük.


UI: Nincs átlós mozgás, tök ugyan úgy ahogy a példajátékban láthatjuk.


Sokat segítenétek nekem ezzel :)


2011. jún. 23. 08:54
 1/5 bix ***** válasza:
mivel nem tudjuk az útvonal tervezés algoritmusát... gondolom te is érted... ha nem tudom hogy milyen szabályok szerint mozognak az emberek, akkor nem tudom megtervezni a pályát.
2011. jún. 23. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nézd meg a Dijkstra algoritmust, bár lehet, hogy ez túl bonyolult lesz neked. Itt az a lényeg, hogy van egy gráf, súlyozott élekkel, és egyik csúcsból keressük az utat a másikba, a legkisebb költséggel. Egy 10*10-es tábla is modellezhető így, a szomszédos mezők között van "él", azaz ezek vannak összekötve. Lehet, hogy minden szomszédos mezőnek ugyanaz a súlya, pl. 1. Az akadályt veheted úgy is, hogy nincs köztük él, vagy nagyon, nagy a súlya.


[link]

2011. jún. 23. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

sehogy megoldhatatlan mivel nem tudsz magába a flash forráskódba belenyúlni hacsak nem értessz a flash-ez.

game makerben pl könnyen meglehet mivel meghatározod neki a helyet minden akadájnak beállítod h szilár - solid és az emberkének is és mivel nem fog tudni áthaladni rajta ézért mindent magától kifog kerülni :D

2011. jún. 23. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Először is köszönöm a válaszokat.


Bix! (első hozzászóló)

Hát igen, nem tudom az útvonaltervezés algoritmusát és ezt kéne ehez tudnom... de a kérdés is ez volt, nem az, hogy hogyan csinálom meg a pályát:

"Hogy tudom egy egyszerűbb játéknál az útvonalat meghatározni?"


Tisztelt Harmadik!

Tudom, hogy a .swf fájlt nem tudom átfordítani .fla (vannak kivételes esetek, de most azt hagyjuk). Illetve az a célom, hogy én írjam meg a kódot ActionScript 3.0 -ban, szóval nem akarok Game Marker-ezni :)


Tisztelt Második!

Köszönöm az ötletet, megnézem a linket, remélem hasznomra válik :D


Még egyszer köszi, ha tud még vki vmit az írja le legyen szíves :)

2011. jún. 23. 12:21
 5/5 anonim ***** válasza:

A második első sora a lényeg. Dijsktra. Nemnegatív élsúlyok vannak csak (minden él 1 súlyú), azaz ez az algoritmus meg fogja adni egy adott pontból minden más pontba az optimális utat, méghozzá viszonylag gyorsan.

A lényeg, hogy jó legyen a gráf ábrázolásod. Javaslom a minden mező egy csúcs, és minden csúcsból 2-4 él vezet a szomszédos csúcsokba, ez a legintuitívabb.

2011. jún. 24. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!