Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Open gl tanulás milyen előisme...

Open gl tanulás milyen előismereteket feltételez?

Figyelt kérdés
2011. márc. 13. 21:41
 1/5 anonim ***** válasza:

Ez kérlek attól függ, hogy milyen programnyelven szeretnéd használni. Python? C++?

Az openGL csak egy grafikus megjelenítő, valamilyen programnyelvben meg kell írni a körítést.

2011. márc. 13. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Az OpenGL egy erősen C stílusú könyvtár, tehát nem árt, ha a C-s, alacsonyabb szintű kódolással ismerős vagy. De persze ki lehet kerülni, csak akkor már nem közvetlenül az OpenGL-t tolod, hanem valami wrappert. Szóval általánosabban beszélve: bármilyen programozási nyelv ismerete elégséges, mert mindenhez van wrapper.
2011. márc. 14. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Mindenki csak programozási ismereteket írt ahogy látom, pedig az opengl-hez szerintem még elég erős matematikai (koordináta geometriai) ismeretek is kellenek. Mátrix szorzás, lineáris algebra.
2011. márc. 14. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nos, igazából semmit. Az opengl egy ún. grafikus API, és a legtöbb nyelven elérhető. Az opengl még C-s szabványra épül, ezért csak egyszerű függvények hívásával lehet vele dolgozni (a direct3D-vel ellentétben).

Általában c-ben, c-s kódrészletekkel szokták bemutatni a működését / használatát, amit alapszintű ismeret birtokában át lehet írni bármilyen más nyelvre.

Az opengl nem rendelkezik saját ablak kezelő függvényekkel, ezért az ablak nyitást, és az ún- driver kontextus létrehozását az adott nyelven kell megoldanod.

C-hez (és más nyelvekez is, de mivel én c-vel foglalkozom, ezért csak ezekkel vagyok tisztába) lehet a neten találni olyan könyvtárakat, amik segítségével könnyen és gyorsan lehet egy programot összerakni ami openGL-t használ, ilyenek a glut vagy az SDL. Ezzek rendelkeznek pl. saját ablakkezelőkkel, vagy olyan függvényekkel amik mátrixokat számolnak, és azokat töltik be az openGL mátrixtárába, így lineáris algebrával sem kell maximálisan tisztába lenned (ilyenek az objektumok transzformálása, vagy a kamera)


Tehát igazából a C nyelvet kell alapszinten ismerned, illetve ha úgy adódik akkor lineáris algebrát, illetve vektorokkal kell tudni számolni (de a linealg. lefedi a vektorokat is valamennyire)


[link] itt lehet találni ogl tutorialokat több nyelven illetve több fejlesztőkörnyezetre (nem mind van átírva, de az alapok igen)

2011. márc. 15. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
[előző vagyok] a koordináta geometria nem jutott az eszembe, pedig még előttem is írta a kollega.
2011. márc. 15. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!