Open gl tanulás milyen előismereteket feltételez?
Ez kérlek attól függ, hogy milyen programnyelven szeretnéd használni. Python? C++?
Az openGL csak egy grafikus megjelenítő, valamilyen programnyelvben meg kell írni a körítést.
Nos, igazából semmit. Az opengl egy ún. grafikus API, és a legtöbb nyelven elérhető. Az opengl még C-s szabványra épül, ezért csak egyszerű függvények hívásával lehet vele dolgozni (a direct3D-vel ellentétben).
Általában c-ben, c-s kódrészletekkel szokták bemutatni a működését / használatát, amit alapszintű ismeret birtokában át lehet írni bármilyen más nyelvre.
Az opengl nem rendelkezik saját ablak kezelő függvényekkel, ezért az ablak nyitást, és az ún- driver kontextus létrehozását az adott nyelven kell megoldanod.
C-hez (és más nyelvekez is, de mivel én c-vel foglalkozom, ezért csak ezekkel vagyok tisztába) lehet a neten találni olyan könyvtárakat, amik segítségével könnyen és gyorsan lehet egy programot összerakni ami openGL-t használ, ilyenek a glut vagy az SDL. Ezzek rendelkeznek pl. saját ablakkezelőkkel, vagy olyan függvényekkel amik mátrixokat számolnak, és azokat töltik be az openGL mátrixtárába, így lineáris algebrával sem kell maximálisan tisztába lenned (ilyenek az objektumok transzformálása, vagy a kamera)
Tehát igazából a C nyelvet kell alapszinten ismerned, illetve ha úgy adódik akkor lineáris algebrát, illetve vektorokkal kell tudni számolni (de a linealg. lefedi a vektorokat is valamennyire)
[link] itt lehet találni ogl tutorialokat több nyelven illetve több fejlesztőkörnyezetre (nem mind van átírva, de az alapok igen)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!