Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Milyen programozási ny e l v...

Jason Becker kérdése:

Milyen programozási ny e l v e n íródott egy alkalmazás?

Figyelt kérdés

Gondolok itt játékokra, ezen belül még arra, hogy hogyan lehet visszafejteni, aztán újra futtathatóvá tenni. Assembly-re elvileg lehetséges visszafejteni, próbáltam is de ahhoz valószínűleg keveset tudok...

Hmm, elég komplex kérdést tettem fel, azt hiszem.


2011. jan. 17. 20:32
 1/8 A kérdező kommentje:

Szóval: Megértem, ha hülyének néztek, engem érdekelne a programozás, nem is áll távol tőlem, csak egy induló löket kellene, hogy merre kezdjem, milyen tuti és érthető forrásokból böngészhetnék/tanulhatnék, legyen az alap/közép akár felsőfok. Vannak ilyen könyvek a neten? Jó lenne pl. játékok exe-filejaiból - úgymond - kimanipulálni a console-cheat-eket, stb.


Előre is köszi!

2011. jan. 17. 20:37
 2/8 anonim ***** válasza:

Hm...

Ez engem is érdekelne:)

2011. jan. 17. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem rossz irányból közelíted meg a dolgot...

Először tanulj meg kicsit programozni, alapdolgokat, aztán kezdj el megismerni egy olyan programnyelvet, amin lehet játékot fejleszteni (vannak specifikusabb nyelvek vagy nyelvelemek), és utána fokozatosan érdemes nekikezdeni játékot készíteni.

Egy ilyen visszafejtés szinte teljesen lehetetlen, de legalábbis nagy programozói tapasztalat nélkül értelmezhetetlen.

2011. jan. 17. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Egy játékot(illetve annak a motorját) szinte biztos, hogy C++-ban írják, valamint gyakran használnak valamilyen egyéb (szkript) nyelvet kiegészítésként például a Lua-t, amivel leírják az MI működését, vagy a játék viselkedését.
2011. jan. 17. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

tévedés!

assembly-ben bármit vissza lehet fejteni, ha ismered a futtató processzor utasításkészletét.


játékot c++ nyelven szokás fejleszteni. Legalábbis a motor részt. A karosszéria elemeket szkriptekkel írják, ami a motornak ad utasításokat.

2011. jan. 17. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, ezt eddig értem, de hol kezdjem?

BASIC, PASCAL, DELPHI, C, C++...valahogy így, ebben a sorrendben?

Aztán jöhet az ASSEMBLY? Vagy párhuzamosan? És miféle könyvből érdemes? Tudom, túl nehezeket kérdezek. :(

2011. jan. 17. 21:38
 7/8 anonim ***** válasza:
Ha ennyi érdekel, miért nem mész el egy tanfolyamra? Akár meg is élhetnél belőle... egyébként igen, a sorrend kb ez.
2011. jan. 17. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem, a világért sem ebben a sorrendben.

"BASIC, PASCAL, DELPHI, C" ezt a részét ki is hagyhatod. Ha kell valami belőle, később rátérsz. A C++, C#, Java egy sokkal általánosabb halmaz, ezekkel érdemes foglalkozni, ha ez megvan onnantól bármilyen imperatív nyelvet könnyedén elsajátítasz, viszont nem halmozol fel feleslegesen felesleges tudást.


A visszafejtést NÉHA meg lehet csinálni (nem mindig, lehet kódolni az adatot, ez is egy réteg másolásvédelem) egyszerű disassemblerrel, de hogy mit értesz meg pármillió sor assemblyből az jó kérdés. Érdemes szövegeket keresni, a szövegkonstansokat ha szerencséd van úgy tárolja, ahogy látod, ascii kódolással, és akkor könnyű megtalálni.

2011. jan. 18. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!