Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A játékokat hogy írják? Vagy...

A játékokat hogy írják? Vagy milyen nyelven?

Figyelt kérdés
érdekelne de semmit se tudok róla
2010. nov. 15. 21:17
 1/4 anonim ***** válasza:
Ha érdekel, akkor keress rá. Többször volt már ez a kérdés itt, és jó válaszok születtek.
2010. nov. 15. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Nincs rá pontos meghatározás. Máshogy készül egy játék Playstation 3-ra, másképp Wii-re, másképp PC-re.


PC-re például lehet Visual C++ -ban írni DirectX SDK segítségével (a program részt), különböző programokkal a pályákat, modelleket, szerkesztőprogramokkal a hangokat, zenéket, videókat.


Vannak játékok melyeket OpenGL-ben írnak. Ezeket könnyű lehet linuxra, vagy macintoshra portolni, hiszen az openGL nyílt szabvány.


Sőt akár magad is készíthetsz apró 2D-s játékokat mondjuk RPG Maker-el, vagy Game Maker-el :D Ezekhez nem kell programozási tudás, de nem is két kattintás az egész azért.


Elviekben a legtöbb programnyelvben lehet játékokat is írni. (Java, C++, Perl, csak hogy párat említsek), de a C++ a legnépszerűbb DirectX-el párosítva.

2010. nov. 15. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

utolsó azért van hülyeség is abban amit írtál. Pl az OpenGL rész...


linuxra is ugyanúgy írhatnak és írnak is C++-ban, a legtöbb játék C++ nyelven íródik. A nyílt forráskódú játékok többsége OpenGL-el születik meg, így viszonylag egyszerű portolni szinte bármilyen platformra. DirectX-szel meg ugye főleg Windowsra írják a cuccost...

Konzolokon pedig OpenGL ES-t használnak általában, és a csúcskategóriás mobiltelókban is.

Amúgy szinte bármilyen nyelven lehet írni OpenGL-re vagy DX-re épített játékot, C, C++, Python és még egy rakás, akár még PHP-ban is.


Egy játék elkészítése hatalmas munka, az engine a legfontosabb. A mai játékok nagyrésze egy már létező engine-t használnak. A leggyakoribb talán az Unreal Engine 3

Erre gyakorlatilag könnyedén felépítik a játékot az UDK (Unreal Development Kit) segítségével. De azért nem gyerekjáték :) szükség van programozókra, akik dolgoznak az AI-n, a fizikán, a játékmeneten, integrálják a szükséges funkciókat, hangokat, grafikus elemeket, stb.

Szükség van designerekre, modellezőkre, animátorokra, pálya tervezőkre, és kell a fejlesztő csapatnak egy producer is, aki dirigál :)

2010. nov. 16. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

2. és 3. ugyanazt állítják nem teljesen értem 3. mért mondja hogy nemívagy ha ő is azt írja. Az opengl portolhatóságáról ír mindkettő.

Egyébként attol függ milyen játékra gondolsz. Akár flashben is írhatsz egyszerű játékot vagy összekattingatsz valamiféle játék készítővel.

Ha komolyabban érdekel a téma a 3dimenziós grafika egy eléggé nehéz dolog jó programozási készségm jó matematikai tudás és némi fizikai tudás(főleg mechanika és a fény) szükséges ahoz hogy nekikezdj komolyabb dolgoknak.

2011. jan. 22. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!