Kéne segítség Visual Studio Python programot írni 3 programot kell írni- Valaki tud segíteni?
Az első: A program kérjen be egy számot a felhasználótól és döntse el,hogy a szám páros,vagy páratlan
A második: A program kérjen be két számot a felhasználótól majd válassza ki és jelenitse meg,hogy melyik a nagyobb
Harmadik: A program kérjen be két számot a felhasználótól majd válassza ki és jelenitse meg,hogy melyik a kissebb
Aki tud segíteni annak nagyon köszönöm





"A program kérjen be egy számot a felhasználótól és döntse el,hogy a szám páros,vagy páratlan"
szam = input("Adj meg egy egész számot!")
try:
szam_float = float(szam)
if int(szam_float) == szam_float:
print("A szám páros!" if int(szam_float) % 2 == 0 else "A szám páratlan!")
else:
print("Nem egész számot adtál meg!")
except ValueError as ve:
print("Nem számot adtál meg!")










2. Ebben is van logika, meg abban is, hogy olyan haladó példákat írunk neki, amelyeket biztosan nem tanultak, és akkor kénytelen rajta végigmenni, hogy miért van úgy minden, ahogy és/vagy az eredmény számára használhatatlan és/vagy úgyis lebukik az órán, hogy nem ő csinálta (ami az online trollkodás egy formája).
Egyébként ha beírja chatgpt-be a feladatot, akkor az simán megoldja ezeket, szóval a sima szívózással nem sokat érünk el ma már.





A 2. Kód:
def melyikanagyobb():
print('Írd be az első számot:')
elsoszam_input = input()
print('Írd be az második számot:')
masodikszam_input = input()
try:
masodikszam = int(masodikszam_input)
elsoszam = int(elsoszam_input)
if elsoszam < masodikszam:
print('A ', masodikszam, 'a nagyobb')
elif masodikszam < elsoszam:
print('A ', elsoszam, 'a nagyobb')
elif elsoszam == masodikszam:
print('Ugyanakkorák')
except:
print('Hiba. A bemenet nem szám')
melyikanagyobb()
input()
A "def" sor után mindegyiknél húzz be 4 szóközt, kivéve az utolsó két sort.A "try" után ismét húzz be 4 sort, az "expcept" mennyen vissza 4 sort. A 3. kód:
def melyikakisebb():
print('Írd be az első számot:')
elsoszam_input = input()
print('Írd be az második számot:')
masodikszam_input = input()
try:
masodikszam = int(masodikszam_input)
elsoszam = int(elsoszam_input)
if elsoszam < masodikszam:
print('A ', elsoszam, 'a kisebb')
elif masodikszam < elsoszam:
print('A ', masodikszam, 'a kisebb')
elif elsoszam == masodikszam:
print('Ugyanakkorák')
except:
print('Hiba. A bemenet nem szám')
melyikakisebb()
input()
Valahogy így kell kinéznie: [link]










7. Persze, szívesen!
{-# LANGUAGE DeriveFunctor #-}
module RobotDig where
import Control.Monad (void)
-- Define the garden grid as a 2D array
type Garden = [[Char]]
-- Robot state
data Robot = Robot {
position :: (Int, Int), -- Current position of the robot (x, y)
energy :: Int -- Remaining energy
} deriving (Show)
-- Actions the robot can perform
data Action a = MoveTo (Int, Int) a
| Dig a
| Recharge a
| Stop
deriving (Functor)
-- Action Monad for chaining robot commands
instance Applicative Action where
pure = Stop
(<*>) = undefined
instance Monad Action where
return = Stop
Stop >>= _ = Stop
MoveTo pos next >>= f = MoveTo pos (next >>= f)
Dig next >>= f = Dig (next >>= f)
Recharge next >>= f = Recharge (next >>= f)
-- Execute an action
runAction :: Robot -> Garden -> Action () -> IO Garden
runAction robot garden Stop = return garden
runAction robot garden (MoveTo (x, y) next) = do
putStrLn $ "Moving to (" ++ show x ++ ", " ++ show y ++ ")"
let robot' = robot { position = (x, y), energy = energy robot - 1 }
runAction robot' garden next
runAction robot garden (Dig next) = do
let (x, y) = position robot
putStrLn $ "Digging at (" ++ show x ++ ", " ++ show y ++ ")"
let garden' = updateGarden garden x y
runAction robot garden' next
runAction robot garden (Recharge next) = do
putStrLn "Recharging..."
let robot' = robot { energy = 10 }
runAction robot' garden next
-- Update the garden grid after digging
updateGarden :: Garden -> Int -> Int -> Garden
updateGarden garden x y =
[ [ if i == y && j == x then 'D' else cell | (j, cell) <- zip [0..] row ]
| (i, row) <- zip [0..] garden ]
-- Sample garden and robot
initialGarden :: Garden
initialGarden = replicate 5 (replicate 5 '.')
initialRobot :: Robot
initialRobot = Robot { position = (0, 0), energy = 10 }
-- Example program for the robot
robotProgram :: Action ()
robotProgram = do
MoveTo (1, 1) $ Dig $
MoveTo (2, 2) $ Dig $
Recharge $
MoveTo (3, 3) $ Dig $
Stop
-- Run the program
main :: IO ()
main = do
putStrLn "Starting garden state:"
mapM_ print initialGarden
finalGarden <- runAction initialRobot initialGarden robotProgram
putStrLn "\nFinal garden state:"
mapM_ print finalGarden





#3
"biztosan nem tanultak, és akkor kénytelen rajta végigmenni"
Aha, mert a gyerekek erről híresek és nem csak agyatlanul lemásolják. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!