Ez a játék készítő milyen nyelvet használ? (A link után van a kép)
Gyorsan feladtad a Unity-t.
https://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programozas..
A programozás nem más, mint annak a leírása, hogy hogyan is működjön az adott szoftver. Ezt nem nagyon lehet megúszni, és egy egyszerűbb játéknál átgondoltságot, időt igényel, kell hozzá némi tudás és tapasztalat. Hogy most ez Java vagy C++, vagy éppen Python vagy AppGameKit Script? Hát kezdj el könnyebben tanulható nyelvet, mint pl. az általad linkelt cucc de akkor már tényleg inkább a Python, aztán ha majd ha ott tartasz, hogy a nyelv számítani fog – teljesítmény, biztonság stb… –, már könnyebben meg fogod tanulni a Javat vagy a C/C++/C#-ot, vagy bármit. Nyilván meg kell tanulni az adott nyelv szintaktikáját, lehetőségeit is, de amit elsőre meg kell tanulni, az az analitikus gondolkodás, a homályos elképzelések egzakt megfogalmazása, és elemi lépésekre bontása. Ha ez megvan, akkor egy új nyelvet alapszinten elsajátítani már jóval könnyebb lesz.
Most lehet, hogy te 3D-s játékot akarsz írni, de ha semmiféle tudásod, tapasztalatod nincs, akkor előbb tűzz ki kevésbé ambiciózus tervet. Mondjuk írj egy klasszikus 2D-s snake-et ( ha nem ismernéd a játékot, akkor: https://www.youtube.com/watch?v=kZr8sR9Gwag )
Itt is lesz dolgod bőven:
Eleve két állapotának kellene lennie a játéknak, mikor fut, és mikor éppen nem (game over). (Esetleg három, ha akarsz egy nyitóképernyőt is.) Ha elindítod a játékot, el kellene helyezned a kígyót lehetőleg úgy, hogy ne rögtön a falnak fusson. Meg el kellene helyezned egy ételt úgy, hogy ne a kígyó testére kerüljön.
Le kell programoznod, hogy mi történik, ha a játékos irányt vált. Lekezelve pl. azt, hogy ha éppen felfele megy, akkor ne állítson be lefele irányt, mert önmagába futna.
Le kell programoznod, hogy bizonyos időközönként – már ha a játék futó állapotban van – a kígyó fejét az aktuális irányba kell léptetni. Itt le kell kezelned, hogy mi van, ha falnak, vagy önmagának fut, akkor legyen game over. Le kell programoznod, hogy ha ételbe fut, akkor növelje mondjuk 3-mal azokat a lépéseket, mikor nem kell a farkát mozgatni, és el kell helyezni egy új ételt a pályán úgy, hogy ne a kígyó testére kerüljön. Le kell kezelni, hogy ha az evés miatt éppen növekszik, akkor ne mozgassa a farkát, de csökkentse eggyel azon lépések számát, mikor nem kell a farkat mozgatni. De ha nem ez a helyzet, a kígyó nem növekedési fázisban van, akkor a farka menjen tovább. Meg persze mindezt aztán meg is kell valahogy jeleníteni. Meg meghatározni számos paramétert, pl. a színektől a pálya méretéig mindent.
(Egzakt módon, emberi nyelven leírni a játék működését, látod az sem rövid, nyilván leprogramozni sem két sornyi kód lesz.)
Kezdetben elég, ha a kígyó teste négyzetekből áll. Utána lehet bonyolítani, hogy máshogy nézzen ki a feje, a farka, a teste, függően attól is, hogy éppen milyen irányban folytatódik. Meg lehet bonyolítani olyan játékmóddal, mikor a pálya széle nem fal, hanem az egyik irányban kilépve a másik irányból jössz be.
Ha ezt meg tudod valósítani, akkor haladhatsz tovább, és valamikor egy–két év múlva már kitűzheted célként egy egyszerű 3D-s játék megírását. De ha ez a snake sem sikerül, akkor vond le a tanulságot, a programozás nem a te műfajod.
+1 tanács: Két dolgot kell megtanulnod, ha el akarod érni a célt:
1. Olvasni.
2. Megtanulni használni a Google-t.
Rengetegszer fogsz elakadni, és nem fog minden éppen aktuális problémádon újra és újra segíteni valaki. Itt van pl. ez a kérdésed. Én életemben nem hallottam erről az alkalmazásról. De az általad linkelt steam oldalon el tudtam olvasni,hogy van egy olyan link, hogy „Weboldal meglátogatása”. Vagy ha nem láttam volna, rá tudtam volna keresni Google-en, hogy „AppGameKit”. Az alkalmazás weboldalán meg oda van írva a nyitóképernyőn, hogy milyen nyelven lehet programozni.
Neked is jobb, mert a választ a kérdésedre nekem 1 percig sem tartott megtalálnom kereséssel és olvasással. Úgy, hogy még csak nem is hallottam erről az alkalmazásról. Te viszont vagy 10 percet vártál arra, hogy jöjjön itt a GYK-n válasz. És még szerencsés voltál, hogy nem másnap jött csak érdemi válasz. Meg kaptál egymásnak ellentmondó válaszokat is, mert volt, aki nem jól értelmezte a kérdést, vagy általánosságban adott választ a konkrétumok helyett.
> Ha kitanulom a pythont és írok benne snake gamet vagy platformert utána mehet a lua vagy a c#? És ha azokat is megtanultam használhatom Unityban pld?
Ezt akkor kérdezd, mikor elkészült az snake. Úgy te is jobban fogod érteni a kérdésedet is, a választ is, sőt lehet nem is teszed fel a kérdést.
> Hol kezdjem el a Python tanulást? Jegyzetekből, youtube videó?
Mindenkinek más jön be. Van, aki az oktató videókra esküszik. Van, aki a könyvekre. Van, aki egy saját projekten keresztül tudja legjobban megtanulni. Van, aki más kisebb projektek tanulmányozásával jut többre. Van, akinek az áll jobban kézre, hogy a nyelv legalapvetőbb sajátosságait tanulja meg elsőként, minden mást csak akkor, mikor szembejön. Más szereti hegyiről-tövire megismerni a nyelv minden csínját-bínját, és csak utána kezd el programozni benne. Válasz egyet, ami szimpatikusnak tűnik. Ha úgy nem megy, válassz más módot.
De mindenesetre fogadd el, hogy ez egy szakma. Nem megy egyik napról a másikra, időt, energiát kíván megtanulni programozni, rengeteg akadállyal, nehézséggel. Pont úgy, ahogy idő, energia kell megtanulni gitározni is, sakkozni is, táncolni is, nem leszel profi vagy jó benne egyik napról a másikra.
Youtube videóbol az ilyenek jók? https://www.youtube.com/watch?v=ix9cRaBkVe0&t=663s
És fogok sokat gyakorolni, és rászánok sok időt!
Ez az AppGameKit egy elég szimpla valami.
A beépített nyelve meg a BASIC egyik nyelvjárása. A Standard dartmouth BASIC-től alig tér el.
Nem érsz vele semmit, mert ha nem tudsz programozni, akkor nem fogsz tudni vele piacképes játékokat készíteni. Ezzel a cuccal még akkor is nehéz lenne, ha kiváló programozó lennél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!