Szeretném megérteni az OOP-elvet, hogy tudnám? Python
Annó készítettem egy kigyós játékot procedurális megközelítéssel, és szeretném OO-ra átírni, hány osztályra érdemes felosztani?
Pygame-t használok, aminél inicializálom a pygamet, az alap változókat, ezt már külön osztályba kell tennem?
Vagy honnantól kell osztályt használni?










Előbb értsd meg az elvet és utána gondolkozz ilyen dolgokon hogy hány osztályra érdemes valamit bontani... Azzal hogy egy pofonegyszerű kígyós játékot átírsz olyan módon hogy a programkódodban szerepel pár osztály és példányosítás még egyáltalán nem jelenti azt, hogy te bármennyire is értesz az OO paradigmához...
Előbb értsd meg az egész OO paradigma lényegét, majd a hozzá tartozó koncepciókat pl: örökítés, többszörös örökítés, absztrakt ősosztály, példányosítás, konstruktor stb... majd nézegess OOP-hez kapcsolódó tervezési mintákat (design pattern) hogy legyen rutinod abban hogy egy adott problémát hogyan érdenes OO szemlélettel megoldani.





A lényegét és értelmét kéne megérteni.
Én akkor már írtam OOP-ben Turbo Pascal-ban, amikor még nem is mondtak ilyen szót.
Csak úgy tömbbe betéve úgy dolgokat egyszerűbbnek tűnt megoldani sok mindent...





ma 12:29-es vagyok, elvileg előző
az valóban OOP volt olyan rutinokkal és megoldásokkal, nem sima tömbkezelés





Előző kettő vagyok
De assembly-ben is voltak olyan változóim, amikben ilyen-olyan karakter csoportonként voltak paraméterek/változók. És ki mit használt belőle...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!