Frontend vagy backendről érdemes külső API-okat meghívni?
A legegyszerűbb frontendről meghívni és rögtön meg is jeleníteni a keresett adatokat, viszont nem tudom, hogy ez mennyire "best practise".
Lehet jobb lenne backendről hívni a különféle API-kat és így ha később kell több lehetőségem van a frontendre jutó adatokat átalakítani?
Meg ha a jövőben kell bármilyen átalakítás az adaton, akkor lehet jobb nem a frontendet terhelni vele?
Jelenleg az API-t amit meghívnék egy az egyben meg is jelenítenék a frontenden, de ha picit overkill is a best practiseket akarnám használni.
Hogyan szokás ezt megoldani komolyabb nagyobb szoftvereknél, ahol van külön SPA frontend alkalmazás?
Az SPA (angular) és backend között milyen kommunikációt lenne jó fentartani?
OpenAI apiját akarom meghívni. Két funkciót akarok csinálni. Az egyik egy gomb nyomásra legenerál egy egyedi üzenetet paraméterek alapján. Feltételezem erre elég egy sima HTTP kérés a backendre, ahonnan meg kapok választ amikor kapok.
A másik funkció egy chat lenne, ahol a chatgpt egy pár mondattal betanított változatával lehetne beszélgetni. Itt már jó lehet egy websocket?
(Azért is kérdezem, mert websocketet még nem használtam, de hallottam róla)
3rd party API-kat jellemzően azért szokták backend-ről hívni, mert jellemzően ezek a 3rd party API-k nem ingyenesek, azaz te fizetsz érte, kapsz valamiféle autentikációhoz szükséges kulcsot/tokent/akármit, és azzal hívogatod az API-t.
Na most az nyilvánvaló, hogy ha a frontend-en hívod, akkor bárki, aki csak egy kicsit is ért hozzá, ki tudja onnan nyerni.
Viszont ha mondjuk valami teljesen free access api-t hívogatsz, mittomén valami árfolyamos vagy időjárás API-t, az nyugodtan lehet a frontend-ben is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!