Milyen API-ok vannak, amiket érdemes egy webshopnál meghívni?
Szakdolgozatom témája lesz egy webshop cms szerű dolog készítése. Spring + Angularral.
Arra gondoltam, hogy esetleg valamelyik csomagküldő szolgálat APIjat meghívom, hogy tudjak reális árakat mutatni a küldésre.
Melyiket érdemes?
Vagy open ai APIjat használom, hogy külfönféle paraméterek alapján autómatikusan generáljon termékleírást. Vagy válaszoljon alap vásárlói kérdésekre.
Ezeken kívül még milyen külső APIkat lehet meghívni, amivel valami menő funkciót tudnék implementálni?
Tudom a téma kicsit nagy és hosszú, de már több mint 1 éve a szakmában dolgozom pont ezekkel a technológiákkal és előtte is legalább 1 évet otthon foglalkoztam vele, így most direkt keresem a kihívásokat egy bonyolultabb szakdoga témával. Meg szívesen egybe kötném ezt egy hobbi projecttel.
Nagy öröm látni, hogy kihívást keresel és elkötelezett vagy az új technológiák és fejlesztések iránt. Összegyűjtöttem néhány hasznos és menő API-t, amelyeket érdemes lehet meghívni egy webshopnál, hogy új és izgalmas funkciókat implementálj a projektedbe. Az alábbiakban felsorolom néhányat:
Csomagküldő szolgálatok API-ja: Ahogy már említetted, a csomagküldő szolgálatok (pl. DHL, FedEx, UPS stb.) API-ját használhatod, hogy valós idejű árat és szállítási lehetőségeket kínálj az ügyfeleknek. Így a felhasználók láthatják, mennyibe kerül a szállítás és milyen időtartamra számíthatnak.
Fizetési API-k: Integrálhatsz különböző fizetési szolgáltatók (pl. PayPal, Stripe) API-jait, hogy biztonságos és egyszerű fizetési folyamatot kínálj a vásárlóknak.
Termék-összehasonlító API-k: Néhány API lehetővé teszi a termékek összehasonlítását több különböző webshopból, így a vásárlók könnyebben megtalálhatják a legjobb ajánlatot.
Termékár-ellenőrző API-k: Ezek az API-k lehetővé teszik, hogy figyelemmel kísérd a versenytársak árait, és azok alapján dinamikusan változtathasd a saját árakat.
OpenAI API: Ha a termékleírások automatikus generálását szeretnéd megvalósítani, az OpenAI API-ját használhatod. Ezzel az API-val különböző nyelvi feladatokat megoldhatsz, például termékleírások létrehozását vagy válaszokat adhatsz vásárlói kérdésekre.
Személyre szabott ajánlórendszer API-k: Ha szeretnéd fokozni az ügyfélmegelégedettséget, integrálhatsz személyre szabott ajánlórendszereket, amelyek az ügyfél korábbi viselkedése alapján ajánlanak neki releváns termékeket.
Szociális média API-k: Lehetőséged van szociális média API-kat használni, hogy a vásárlók be tudjanak jelentkezni, megoszthassák a vásárlásukat, vagy éppen láthassák, mely termékeket kedvelik vagy osztották meg mások.
Időjárás API-k: Ha olyan termékeket értékesítesz, amelyeket befolyásolhat az időjárás (például ruházat vagy kerti eszközök), az időjárás API-jainak segítségével valós idejű időjárási adatokat kérhetsz, és azok alapján testre szabhatod az ajánlatokat.
Ezek csak néhány példa a sokféle API közül, amelyeket be tudsz építeni a webshopodba. Mindig érdemes megfontolni, hogy az adott API milyen értéket nyújt a vásárlóidnak és milyen funkciókat szeretnél implementálni a webshopban.
Ja, 2-es biztosan ChatGPT.
1# Tudom, hogy troll komment, így nem is várok választ, inkább csak költői kérdés. Mért lenne "debil kérdés", hogy milyen extra funkciókkal tudok egy webshopot ellátni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!